بیشترین سفر مسافران به چه شهرهایی بوده است؟

به گزارش وبسایت دانشجویی، در این مدت بیشترین سفر مسافران، میهمانان و گردشگران به ترتیب به استان های مازندران، گیلان، هرمزگان، خراسان رضوی، فارس، اصفهان و آذربایجان شرقی بوده است.

بیشترین سفر مسافران به چه شهرهایی بوده است؟

دبیر ستاد مرکزی خدمات سفر کشور گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تا به امروز 45 میلیون نفر شب اقامت برای مسافران، میهمانان و گردشگران در منطقه ها مختلف کشور به ثبت رسید.

مصطفی فاطمی پنجشنبه شب در سفر به شهرستان مهریز یزد در گفت و گو با خبرنگا ایرنا اضافه کرد: در این مدت بیشترین سفر مسافران، میهمانان و گردشگران به ترتیب به استان های مازندران، گیلان، هرمزگان، خراسان رضوی، فارس، اصفهان و آذربایجان شرقی بوده است.

وی با قدردانی از اعضای خدمات سفر، مردم و مسوولان در سطح کشور برای برنامه ریزی و هماهنگی ارائه خدمات به مسافران نوروزی ادامه داد: تا به امروز هشت میلیون اقامت رسمی در هتل ها و سایر مراکز مجاز در کشور به ثبت رسیده که بیشترین آنها به ترتیب مربوط به خراسان رضوی، گیلان و هرمزگان است.

این مسئول به رشد سفرها به خصوص در بهار سال جاری و نسبت به سال های گذشته در بعضی استان های مختلف اشاره نمود و گفت: در این مدت استان های آذربایجان شرقی، گیلان و اردبیل و بعلاوه گلستان و خراسان شمالی نسبت به سایر منطقه ها کشور بیشترین رشد پذیرش مسافر را داشته است.

فاطمی بیان نمود: از ابتدای تعطیلات نوروز تا به امروز 200 هزار مورد شکایت، نظر و پیشنهاد سازنده به وسیله آحاد مردم به خصوص مسافران و گردشگران به وسیله سامانه 09629 ارسال که نسبت به شنیدن و آنالیز آنها اقدام و برای تحقق و پیگیری مطالبات فعالیت شد.

وی به همکاری 27 دستگاه فرهنگی، اجرایی و خدمات رسان در طول تعطیلات نوروز سال جاری در سطح کشور اشاره نمود که با هماهنگی و در قالب یک برنامه معین تمامی وظایف خود را انجام داده و این روند با قوت و درایت تا سرانجام تعطیلات نوروز ادامه دارد.

یزد در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.

این استان 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی دنیا دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همانند شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می گردد.

استان یزد یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 24 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می نمایند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 12 فروردین 1402 بروزرسانی: 12 فروردین 1402 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 1063

به "بیشترین سفر مسافران به چه شهرهایی بوده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین سفر مسافران به چه شهرهایی بوده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید