بازگشایی موزه هنرهای معاصر از 9 بهمن ماه

به گزارش وبسایت دانشجویی، موزه هنرهای معاصر تهران پس از حدود دو سال در روز پنجشنبه، 9 بهمن ماه به روی علاقه مندان بازگشایی شد.

بازگشایی موزه هنرهای معاصر از 9 بهمن ماه

نشست خبری بازگشایی موزه هنرهای معاصر تهران در روز سه شنبه، هفتم بهمن ماه برگزار گردید. در خلال این مراسم با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هنرهای تجسمی و مدیر موزه هنرهای معاصر برگزار گردیده بود، 705 اثر از مجموعه آثار منیژه میرعمادی به وسیله همسر ایشان به موزه اهدا شد. موزه هنرهای معاصر تهران پس از حدود دو سال تعطیلی به علت بازسازی و عملیات عمرانی، روز پنجشنبه 9 بهمن ماه با نمایش تعدادی از آثار میرعمادی برگزار خواهد شد.

احسان آقایی، مدیر موزه هنرهای معاصر تهران در این رابطه اذعان داشت:

مراسم بازگشایی موزه پنجشنبه 9 بهمن ماه با حضور حداقلی مهمانان برگزار می گردد و بازگشایی عمومی روز 14 بهمن ماه خواهد بود که باز هم محدودیت در ورود به موزه خواهیم داشت. علاقه مندان برای بازدید از موزه باید از قبل بلیط رزرو نمایند و ما با توجه به پروتکل های بهداشتی، تعداد افراد مشخصی را به موزه راه می دهیم.

لازم به ذکر است که کتاب هایی مربوط به گنجینه آثار چاپ شده که دو عنوان از آن ها تا خاتمه سال رونمایی و ظرف چهار ماه آینده، چهار عنوان دیگر نیز رونمایی می شوند.

موزه هنرهای معاصر تهران بعد از بیش از دو سال تعطیلی به منظور بازسازی و بازسازی، در نهایت عصر روز پنجشنبه (9 بهمن ماه) با نمایش مجموعه آثار اهدایی زنده یاد منیژه میرعمادی، از هنرمندان معاصر ایران، و با حضور سیدمجتبی حسینی (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، هادی مظفری (مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی)، احسان آقایی (رئیس موزه) و مهمانانی از سفارت های خارجی در ایران به صورت رسمی افتتاح شد.

آقایی، در رابطه با بازگشایی موزه هنرهای معاصر اظهار کرد:

بسیار خوشحالم که بعد از 30 ماه بازسازی می توانم به شما خیرمقدم بگویم. این تعطیلی بسیاری از علاقه مندان به هنر را منتظر و نگران نموده بود. امروز باعث خوشحالی است که موزه در حالی بازگشایی می گردد که در نزدیک ترین حالت به معماری اولیه خود قرار گرفته است و حتی بخش هایی که در این سال ها به موزه اضافه شده بودند در جریان بازسازی حذف شدند.

او گفت:

در زمان بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران فرصت مناسبی بود تا روی گنجینه موزه تحقیقاتی انجام گردد و نتیجه این تحقیقات 6 جلد کتاب است که چهار جلد تا قبل از عید منتشر می گردد. بعلاوه برنامه های متعددی در نظر گرفته شده که به زودی اعلام می شوند.

رئیس موزه هنرهای معاصر تهران بعلاوه از تمامی کسانی که در جریان بازسازی و بازسازی، موزه را همراهی کردند یاد و تشکر کرد.

لازم به ذکر است این موزه از 14 بهمن پذیرای عموم علاقه مندان خواهد بود.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 842

به "بازگشایی موزه هنرهای معاصر از 9 بهمن ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی موزه هنرهای معاصر از 9 بهمن ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید