برترین رستوران های آنکارا ، غذاهای عالی در معروف ترین رستوران های آنکارا (تور ارزان ترکیه)

به گزارش وبسایت دانشجویی، خوردن غذاهای محلی و خوشمزه هر شهر یا کشوری که به آن سفر می کنیم، جزو مجذوب نماینده ترین بخش های مسافرت محسوب می شود. از این رو بهتر است قبل از سفر در خصوص انواع غذاهای و رستوران های معروف آن مکان اطلاعاتی را به دست آوریم تا بتوانیم انتخاب درست تر و بهتری را داشته باشیم. با توجه به این که کشور ترکیه یکی از همسایگان ایران است و بسیاری از مردم ما این کشور را به عنوان یک مقصد خارجی برای سفر خود انتخاب می نمایند، در این بخش قصد داریم به معرفی برترین رستوران های آنکارا و یا معروف ترین رستوران های آنکارا مرکز ترکیه بپردازیم.آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه و مرکز بسیاری از فعالیت های سیاسی، تجاری، فرهنگی این کشور محسوب می شود. علاوه بر آن، این شهر دارای جاذبه های تاریخی و توریستی فراوانی است که می تواند برای گردشگران مجذوب نماینده و خاطره انگیز باشد. یکی از ویژگی های خاص و منحصر به فرد این شهر، تنوع غذاهای آن می باشد. از این رو غذا خوردن در رستوران های آنکارا و چشیدن طعم هایی که با توجه به فرهنگ های مختلف دنیا تهیه شده اند، می تواند مجذوب نمایندهیت زیادی را برای مسافران این شهر به ارمغان داشته باشد. در ادامه به معرفی برترین رستوران های آنکارا می پردازیم.

برترین رستوران های آنکارا ، غذاهای عالی در معروف ترین رستوران های آنکارا (تور ارزان ترکیه)

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

رستوران واشینگتن

رستوران واشینگتن (Washington) از مجموعه معروف ترین رستوران-های آنکارا یکی از برترین رستوران های آنکارا است که گفته می شود افراد معروفی از سراسر جهان مانند هیلاری کلینتون از آن بازدید نموده اند. این رستوران معروف در سال 1950 افتتاح شده و اکنون در یکی از منطقه ها قدیمی شهر آنکارا قرار گرفته است. از این رو رستوران واشینگتن جزو معروف ترین رستوران-های آنکارا معرفی می شود.در منوی رستوران واشینگتن می توانید انواع غذاهای بین المللی را مشاهده نمایید. در ده سال اخیر غذاهای ساده و محلی ترکیه نیز به منوی رستوران اضافه شده است. اگر قصد سفر به آنکارا و رفتن به این رستوران را دارید، حتما هالپ ایسی کباب (halep işi kebab) را امتحان نمایید. هالپ ایسی کباب برترین و محبوب ترین غذای این رستوران است که با کوفته های گوشتی کباب شده، فلفل و پیاز تهیه می شود و از ادویه های مختلف نیز برای مزه دار کردن آن استفاده می شود.

رستوران تریلیه

رستوران تریلیه (Trilye) یکی از برترین رستوران های دریایی از مجموعه معروف ترین رستوران های آنکارا است که در شهر آنکارا قرار گرفته است. سوریا اوزمز (Süreyya Üzmez) مدیر و سرآشپز رستوران تریلیه در ابتدای ورود و قبل از رفتن به آشپزخانه به سالن آمده و با مهمانان رستوران مشغول صحبت و خوش آمد گویی می شود.رستوران تریلیه دارای یک سالن پذیرایی مشرف به یک فضای سبز بزرگ می باشد. حیاط مرکزی آن را سایه های درخت زردآلو و گیلاس پوشانده اند و برای تزیین نیز از چراغ های آبی رنگ در آن استفاده شده است. از پنجره های داخلی رستوران می توانید چشم انداز ها زیبا و سبز رنگ بیرون را مشاهده نمایید و از خوردن غذاهای دریایی خوشمزه ای چون صدف، دِنتکس (dentex)، اره ماهی، خورشت هشت پا (octopus stew) ، بستنی- حلوای سمولیا و ... لذت ببرید.

رستوران بویاچیزاده کوناگی

بویاسیزاده کوناگی (Boyacizade Konağı) یک خانه قدیمی است که امروزه به صورت رستوران در آمده است. این رستوران با یک معماری قدیمی عثمانی، توانسته است حال و هوای ترکیه قدیم را در فضای رستوران ایجاد نموده و مهمانان را به یاد آن دوران بیندازد. اگر علاقه مند به خوردن غذاهای سنتی ترکیه هستید، این رستوران برترین انتخاب برای شماست. در این جا انواع غذاهای سنتی ترکیه برای مهمانان سرو می شود. ماهی نیز یکی از غذاهای پرطرفدار این رستوران است.وقتی وارد خانه می شوید ابتدا باید از راهروهای سنگ فرش شده ای عبور کنید تا به فضای اصلی ساختمان برسید. در حیاط خانه تعدادی میز و صندلی چیده شده که امکان غذاخوردن در فضای باز و لذت بردن از چشم انداز ها زیبا و قلعه آنکارا را برای مهمانان ایجاد می نماید. محیط داخلی خانه نیز با سبک معماری عثمانی طراحی شده و تصویری بسیار مجذوب نماینده و دوست داشتنی دارد. تزیینات و وسایل بکاربرده شده در این رستوران نیز همه به سبک عثمانی می باشند. معماری بنا و فرش ها و وسایل تزیینی به سبک پارسی و ایرانی هستند و در کنار این ها، عکس های قدیمی و عطر ادویه جات حس و حال دوران عثمانی را برای انسان ایجاد می نماید و او را به قرن ها پیش می برد. مهمانان در حین خوردن غذا می توانند از موسیقی سنتی ترکیه به همراه نت های زیبای فاسیل (Fasil) به صورت زنده برخوردار باشند.

رستوران بالیکچیکوی

بالیکچیکوی (Balıkçıköy) نام یکی از برترین رستوران های آنکارا است که انواع غذاهای دریایی خوشمزه در آن سرو می شود. برای طراحی این رستوران از یک ایده خاص و منحصر بفرد استفاده شده است. استفاده از کشتی قایقرانی، فانوس دریایی، طناب های ملوانی گره خورده، ماهی سرامیکی در تخته های چوبی سفید و ... فضایی مشابه با دریا را برای مهمانان شبیه سازی نموده و آن ها حس می نمایند در یک محیط دریایی مشغول خوردن غذا هستند. برای چیدمان این فضا نیز از مبلمانی خلوت و سبک استفاده شده است. فضای خارجی رستوران دارای یک پرچین بلند و تراس هایی در کنار جاده می باشد که فضای دلنشین و مجذوب نمایندهی را برای مهمانان ایجاد نموده است. شما می توانید انواع مزه های خوشمزه و سرد را در این رستوران امتحان کنید. از بین انواع غذاهای خوشمزه رستوران بالیکچیکوی ، ترشی ماهی (whitebait) محبوب ترین غذای آن می باشد. این غذا هم به صورت کبابی و هم به صورت سرخ شده برای مهمانان رستوران آماده می شود.

رستوران فرانسوی چنگل خان

چنگل خان (Çengelhan Brasserie) یکی از کاروانسراهای آنکارا بوده است که در سال 1523 میلادی برای استراحت و خواب تجار و مسافران در شب از آن استفاده می نموده اند. این کاروانسرا امروزه تبدیل به موزه چنگل هان راهمی ام. کوچ (Çengelhan Rahmi M. Koç Müzesi) شده و موزه های حمل ونقل و ارتباطات آنکارا در این مکان قرار دارند.چنگل هان براسریه در زیر یک سقف شیشه ای در حیاط داخلی این کاروانسرای قدیمی واقع شده و بخش رستوران در واقع همین قسمت از ساختمان می باشد. این رستوران لوکس دارای طاق های زیبا و پشت سرهم بوده و برای تزیین و طراحی آن از خودروهای قدیمی و هواپیماهای دو باله ای که از سقف آویزان شده اند، استفاده شده است.

رستوران لمان کولتور

لمان کولتور (Leman Kültür) آنکارا در خیابان کونور سوکاک (Konur Sokak) این شهر و در یک فضای خاص و منحصر بفرد قرار گرفته است.نام این رستوران از یک سری کتاب های کمیک و طنز ترکیه ای گرفته شده است که قبلا به صورت مرتب در این کشور منتشر می شد. برای طراحی داخلی رستوران لمان کولتور نیز از نوارهای کتاب های داستان مصور کمدی استفاده شده است. از این رو دارای یک طراحی خاص و خلاقانه می باشد که آن را از سایر رستوران های ترکیه متفاوت نموده است. پیشنهاد می کنیم در سفر خود حتما سری به این رستوران بزنید، زیرا در هیچ جای دیگر جهان چنین طراحی و دکوراسیونی را نخواهید یافت.منوی غذایی این رستوران نیز شامل انواع طعم های مختلف برای سلیقه های متفاوت می باشد. از محبوب ترین غذاهای این رستوران می توان کوفتلی ساندویچ (köfteli sandviç) را نام برد که با پنیر، بادمجان و سس سیر سرو می شود و طعم فوق العاده ای از کوفته های سنتی (köftemeatballs) را به همراه خود دارد. رول تخم مرغ چینی، تورتیلینی (Tortellini) و مرغ نیز از دیگر غذاهای این رستوران می باشند.

رستوران زنگر پاشا کوناقی

وقتی وارد رستوران زنگر پاشا کوناقی (Zenger Paşa Konağı) می شوید، حسی شبیه به ورود به یک موزه در شما بوجود می آید. ساختمان این رستوران در قرن هجدهم میلادی بنا شده و فضای داخلی آن نیز مانند یک فضای روستایی می باشد که بر روی دیوارهای طبقه همکف آن انواع مختلف مصنوعات عثمانی قرار گرفته اند. پله های چوبی بلندی نیز در این مکان قرار دارند که طبقه اول این ساختمان را به طبقه دوم آن مرتبط می نمایند. با قدم برداشتن بر روی این پله ها صدای قیژقیژ آن ها در آمده و سست بودن آن را احساس خواهید کرد.این رستوران بر روی تپه های اولوس (Ulus hill) و در بین دیوارهای قلعه آنکارا (Ankara Kalesi) قرار گرفته است. از این رو برای رفتن به این رستوران باید از یک مسیر ناهموار عبور نموده و تعدادی پله را بالا بروید. از ساختمان این رستوران تصویری زیبا و بی نظیر از آنکارا زیر پاهای شما خواهد بود و یک چشم انداز 360 درجه از این شهر را می توانید در این جا دیدن کنید.

رستوران آنکارا یلکان کولوبو

اگر دوست دارید طعم انواع غذاهای دریایی خوشمزه را در وسط دریا بچشید، حتما سری به رستوران آنکارا یلکان کولوبو (Ankara Yelken Kulübü) بزنید. این رستوراناز مجموعه برترین رستوران های آنکارا و یکی از رستوران های قایقی آنکاراست که در جنوب چانکایا (Çankaya) و در داخل یک کشتی قرار گرفته است. چانکایا منطقه مرکزی شهر محسوب می شود و کاخ ریاست جمهوری و ساختمان ها و بخش های دولتی زیادی نیز در این منطقه قرار دارند.طراحی این رستوران کاملا مدرن و امروزی بوده و غذاهای دریایی فوق العاده ای در آن سرو می شود. شما می توانید ماهی را با دستورپخت های مختلفی چون ایتالیایی، یونانی و فرانسوی در این رستوران نوش جان نمایید. تزیین غذاهای و سفره آرایی در رستوران آنکارا یلکان کولوبو به صورت کاملا حرفه ای و با سلیقه انجام می گیرد و همین مسئله باعث مجذوب نماینده تر شدن و دلپذیرتر شدن غذاهای آن شده است.

رستوران فیگه

رستوران فیگه (Fige) نیز مانند رستوران آنکارا یلکان کولوبو در منطقه چانکایا (Çankaya) واقع شده است. رستوران های این منطقه به علت داشتن مشتریان خاص، غذاهای باکیفیتی را ارائه می دهند. از این رو می توانید از کیفیت غذاهای این رستوران مطمئن باشید.رستوران فیگه نمای بسیار زیبایی به برج مخابراتی آتاکوله (Atakule Tower) دارد. این برج یکی از نمادهای شهر آنکاراست و دیدنی آن در شب بسیار مجذوب نماینده و چشم نواز می باشد. طراحی داخلی و فضای این رستوران نیز از مجذوب نمایندهیت زیادی برای مشتریان برخوردار می باشد. رنگ فضای داخلی این رستوران قرمز بوده و از طبقه های چوبی جلا داده شده و دیوارهای شیشه ای بلند برای طراحی آن استفاده شده است. در بیرون رستوران نیز برای افرادی که علاقه به غذاخوردن در فضای باز دارند، جایگاهی در نظر گرفته شده و افراد می توانند در حین خوردن غذا از باغی که پر از شکوغه های رنگارنگ است، لذت ببرند.

منبع: همگردی
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 1028

به "برترین رستوران های آنکارا ، غذاهای عالی در معروف ترین رستوران های آنکارا (تور ارزان ترکیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین رستوران های آنکارا ، غذاهای عالی در معروف ترین رستوران های آنکارا (تور ارزان ترکیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید