ایجاد جنین های مصنوعی از موش با قلب تپنده برای اولین بار

به گزارش وبسایت دانشجویی، محققان روشی را ابداع نموده اند که نوید رشد اندام های مصنوعی انسان برای پیوند در آینده را می دهد.

ایجاد جنین های مصنوعی از موش با قلب تپنده برای اولین بار

محققان با استفاده از سلول های بنیادی موش ها، جنین هایی مصنوعی را فراوری نموده اند که قلب تپنده دارند و مغز و دیگر اعضای بدن آن ها آغاز به رشد نموده است.

هدف از این مدل سازی ها یاری به دانشمندان دانشگاه کمبریج برای درک بهتر مکانیسم های رشد جنین است. در حالی که این تحقیق بر روی موش ها صورت گرفته، اما امید می رود که نتایج آن به درک بهتر پزشکان از دلیل نارس بودن بعضی از جنین های انسانی یاری کند.

محققان بعلاوه امیدوارند تا بتوانند از این فناوری در آینده برای ترمیم و توسعه اندام های مصنوعی انسان و پیوند آن ها استفاده نمایند.پروفسور زرنیکا گوتز می گوید: جنین های فراوری شده نه فقط مغز در حال رشد دارند، بلکه دارای قلب تپنده و تمام اجزای تشکیل دهنده بدن هستند.

وی اضافه کرد: این دستاورد، سال ها رؤیای جامعه [تحقیقاتی]ما بوده است؛ اما ما یک دهه کامل روی آن کار کردیم و خاتمه پیروز شدیم.

پروفسور زرنیکا گوتز گفت: آنچه دستاورد ما را بسیار هیجان انگیز می نماید این است که می توان از دانش فراوری شده برای ساخت اندام های مصنوعی انسان با هدف نجات جان افرادی بسیار استفاده کرد.

منبع: العربیه

خبرنگاران علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 965

به "ایجاد جنین های مصنوعی از موش با قلب تپنده برای اولین بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد جنین های مصنوعی از موش با قلب تپنده برای اولین بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید