12 اقامتگاه بومگردی در اردستان به بهره برداری رسیده است

به گزارش وبسایت دانشجویی، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، 12 اقامتگاه بومگردی در اردستان به بهره برداری رسیده است.

12 اقامتگاه بومگردی در اردستان به بهره برداری رسیده است

نرگس بهشاد، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان در حاشیه افتتاح یک خانه بومگردی اظهار کرد: تا به امروز 12 اقامتگاه بومگردی متعلق به بخش خصوصی در روستاها و منطقه ها شهری شهرستان اردستان به بهره برداری رسیده است. البته تعدادی نیز به علت عدم دریافت مجوزهای لازم به صورت غیر رسمی در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به افتتاح اقامتگاه بومگردی جواهر ماندگار در روستای کسوج اردستان اضافه نمود: این اقامتگاه با سرمایه گذاری دو میلیارد و 256 میلیون تومان بخش خصوصی توانسته زمینه اشتغال پنج نفر را به صورت مستقیم ایجاد کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان توضیح داد: با توجه به پرداخت تسهیلات کم بهره و حمایتهایی که از بخش خصوصی می گردد، در چند سال گذشته استقبال خوبی از راه اندازی خانه های بومگردی در این شهرستان شده است و اکنون حدود شش اقامتگاه بومگردی بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم تعدادی از آن تا سرانجام سال به بهره برداری برسد.

بهشاد با بیان اینکه این خانه ها عمدتاً در روستا و منطقه ها شهری قرار دارند که بافت سنتی و تاریخی خود را حفظ نموده و صاحبان آنها با تغییر کاربری اقدام به ایجاد خانه بومگردی می نمایند، گفت: ارائه تسهیلات بانکی برای خانه های بومگردی طبق نقشه و طرح های توجیهی هر خانه خواهد بود که با حمایت و تأییدیه اداره میراث فرهنگی به آنها تعلق می گیرد.

وی با اشاره به نقش اقامتگاه های بومگردی در رونق گردشگری روستاها و شهرهای کم جمعیت گفت: هر اقامتگاه بومگردی به طور مستقیم برای پنج تا هشت نفر اشتغال زایی می نماید و اقامتگاه های بومگردی شهرستان اردستان تا به امروز برای بیش از 60 نفر شغل ایجاد کردند.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مهر 1402 بروزرسانی: 4 مهر 1402 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 1130

به "12 اقامتگاه بومگردی در اردستان به بهره برداری رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 اقامتگاه بومگردی در اردستان به بهره برداری رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید