چگونه حرفه ای سفر کنیم؟ (بخش اول)

به گزارش وبسایت دانشجویی، نکاتی خواندنی برای داشتن یک سفر حرفه ای

بیشتر مردم، ذاتاً مسافرهای حرفه ای نیستند. مهارت سفر چیزی است که با تجربه کردن در جاده ها به دست می آید. شاید در ابتدا، اشتباهات زیادی کنید. اما مهارت در سفر فرایندی است که از اتوبوس های از دست رفته، رفتارهای ساده لوحانه، ناآگاهی های فرهنگی و خطاهای کوچک و بی شمار به دست می آید. بعد از پشت سر گذاشتن تمام اینها، یک روز می بینید که چقدر ماهرانه در فرودگاه ها تردد می کنید و چقدر طبیعی خودتان را در فرهنگ های نو ادغام می نمایید.

چگونه حرفه ای سفر کنیم؟ (بخش اول)

خبرنگاران می خواهد به شما کمک کند تا به این فرایند سرعت ببخشید. این فهرست هر چیزی را که فکرش را بکنید، در بر می گیرد و به شما کمک می کند از تمام پتانسیل خود در هنگام مسافرت بهره مند شوید:

  • همیشه یک حوله همراه خودتان داشته باشید؛ چرا که یکی از عوامل مهم برای موفقیت در سفر از کوهنوردی گرفته تا زمین صاف، داشتن حوله است. شما نمی دانید که چه وقتی به حوله احتیاج خواهید داشت؛ خواه در کنار ساحل باشید، یا در پیک نیک، یا اینکه فقط برای خشک کردن خودتان بخواهید از آن استفاده نمایید.
  • یک کوله پشتی یا کیف دستی کوچک بخرید. این کار باعث می شود تا بار کمتری با خود بردارید و از حمل وسایل بیش از حد، پرهیز نمایید. تا می توانید وسایل کمتری بردارید. شاید خیلی هم مهم نباشد اگر چند روز متوالی یک تی شرت را بپوشید؛ همین یکی کافی است. تنها نیمی از لباس هایی را که فکر می کنید احتیاج دارید، بردارید؛ مطمئن باشید که به باقی آنها احتیاجی نخواهید داشت.
  • حتماً جوراب های اضافی با خودتان بردارید. هنگام شستن، خواهید دید که تعدادی از آنها ناپدید می شوند و به همین علت، برداشتن چند جوراب اضافی، حتماً به درد خواهد خورد. یک کارت بانکی اضافی با خودتان بردارید.
  • حادثه خبر نمی کند. خیلی خوب است که همیشه در صورتی که کارت تان را گم کردید یا در صورت دزدیده شدن، یک کارت اضافی هم داشته باشید. ماندن در یک جای غریب آن هم بدون دسترسی به پول، خیلی بد است. حتماً از کارت های بانکی بدون کارمزد استفاده کنید. لازم نیست پولی را که با زحمت به دست می آورید، به بانک ها بدهید. یکی از این کارت ها را هم برای سفرتان نگه دارید.
  • حداقل یک بار تنها سفر کنید. این کار باعث می شود تا خودتان را بهتر بشناسید و یاد بگیرید که چطور می توانید مستقل شوید. این حرف کلیشه ای، اما درست است. تنها سفر رفتن به من یاد داد که چطور از خودم دفاع کنم، با مردم صحبت کنم، و به سادگی بتوانم از پس موقعیت های ناآشنا بر بیایم.
  • نترسید و یک نقشه با خودتان همراه داشته باشید. اینکه شبیه به یک گردشگر به نظر برسید، زشت نیست؛ اما گم شدن خیلی بد است.
  • از گم شدن عمدی نترسید! پرسه زدن بدون هدف در میان یک شهر نو، راه خوبی برای شناختن آنجاست. شاید با این کار، از پیدا کردن مکان های جالب و پنهان، شگفت زده شوید!
  • همیشه سری به دفتر گردشگری محلی بزنید. آنها همه چیز را در مورد شهری که در آن اقامت دارید، می دانند و می توانند فعالیت های رایگان، رویدادهای خاصی را که در طول سفر شما رخ می دهند، یا هر چیزی مشابه را به شما نشان بدهند. حتماً از این منبع استفاده کنید.
  • در های بین المللی، جایگاه کنار پنجره را کنید تا بتوانید از قسمت دیوار بدنه هواپیما هم به عنوان استراحتگاه سرتان استفاده کنید. همچنین، جایگاه های قسمت جلو را رزرو کنید تا در صف کنترل گذرنامه، بتوانید از دیگران جلوتر بروید و سریع تر کارتان را انجام دهید.
  • اصلاً کیف کمری مخصوص نگهداری پول نخرید؛ چون کاری احمقانه است. وقتی همچین چیزی به خودتان آویزان کنید، دزدان حتماً خواهند فهمید که شما پول همراه تان دارید؛ چون مثل این است که داد می زنید: به من نگاه کنید، من یک گردشگر هستم و پول هم دارم! بیایید جیب من را بزنید!
  • وقتی بیرون می روید، تنها چیزهایی را بردارید که به آنها احتیاج دارید. پول نقد و تعداد کارت های بانکی را که با خود حمل می کنید، کاهش دهید. در این صورت اگر اتفاقی بیفتد، خیلی راحت تر می توانید به حالت قبلی بازگردید.
منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 811

به "چگونه حرفه ای سفر کنیم؟ (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه حرفه ای سفر کنیم؟ (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید