پایگاه اطلاع رسانی گردشگری باجیگران احیا می شود

به گزارش وبسایت دانشجویی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: با هدف هدایت و هدایت گردشگران خارجی ورودی از ترکمنستان، پایگاه اطلاع رسانی گردشگری باجیگران احیا می شود.

پایگاه اطلاع رسانی گردشگری باجیگران احیا می شود

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی سیدجواد موسوی روز چهارشنبه 16 تیرماه 1400 در جلسه با شهردار باجگیران با بیان این مطلب اضافه کرد: پایگاه اطلاع رسانی گردشگری طی چند سال اخیر بدون استفاده بوده و در اختیار پاسگاه مرزی قرار گرفته است اما باید به همان کاربری قبلی برگردد و برای هدایت و هدایت گردشگران ترکمنستانی مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به این که گردشگران زیادی از ترکمنستان برای درمان از مرز باجگیران وارد ایران می شوند، انجمن گردشگری سلامت در این پایگاه مستقر خواهد شد.

او به پروژه ایجاد کمپینگ گردشگری در باجیگران اشاره کرد و گفت: این پروژه با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و شهرداری باجگیران در حال احداث است که محوطه سازی کمپینگ را اداره کل و بهسازی و احیای ساختمان را شهرداری برعهده دارد.

موسوی اضافه کرد: تا به امروز 550 میلیون تومان از محل اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور و منابع داخلی شهرداری باجگیران هزینه شده است.

هم چنین مرتضی امینی شهردار باجگیران در این باره گفت: این پروژه مشترک در زمینی به مساحت 1400 متر مربع قرار گرفته است که 350 متر مربع فضای سقف برای واحدهای اقامتی و رستوان سنتی در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: این مجموعه دارای 8 اتاق است و با راه اندازی برای 10 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

باجگیران شهری در بخش باجگیران شهرستان قوچان استان خراسان رضوی ایران است. این شهر نقطهٔ صفر مرزی بین ایران و ترکمنستان است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 555

به "پایگاه اطلاع رسانی گردشگری باجیگران احیا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایگاه اطلاع رسانی گردشگری باجیگران احیا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید