واکنش اتحادیه اروپا به حمله موشکی ارمنستان به گنجه

به گزارش وبسایت دانشجویی، ایرنا نوشت: سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه با صدور بیانیه ای، حمله موشکی به شهر گنجه آذربایجان را که به کشته و مجروح شدن جمعی از غیرنظامیان منجر شد، محکوم کرد.

واکنش اتحادیه اروپا به حمله موشکی ارمنستان به گنجه

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، پیتر استانو توضیح داد که حمله به غیر نظامیان و ساختمان های متعلق به آنها از سوی هر دو طرف (آذربایجان و ارمنستان) باید متوقف گردد.

وی خواهان احترام به توافق آتش بس هفته گذشته، بدون فوت وقت شد.

پیشتر سفارت ایران در جمهوری آذربایجان هم با صدور بیانیه ای این حمله را محکوم کرد و ضمن ابراز همدردی با خانواده های داغدار و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان این حادثه، تأکید کرد که حمله به شهرها و مردم بی گناه، خلاف موازین حقوقی و هنجارهای شناخته شده بین المللی و در زمره جنایت جنگی است که هرچه سریع تر باید متوقف گردد.

وزارت حوادث غیرمترقبه جمهوری آذربایجان روز شنبه اظهار داشت که بر اثر حمله موشکی بامداد امروز نیروهای ارمنستان به شهر گنجه (دومین شهر عظیم جمهوری آذربایجان) 12 نفر کشته و 40 نفر دیگر زخمی شدند.

گنجه در 368 کیلومتری غرب باکو، دومین شهر عظیم جمهوری آذربایجان است.

درگیری های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان پس از یک وقفه چند هفته ای بار دیگر از ششم مهرماه جاری از سر گرفته شده است.

پس از درگیری های نظامی چند روزه در ماه جولای (اواسط تیر) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و بعضی تحرکات نظامی به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش بینی نموده بود.

با وجود حصول توافق آتش بس در مذاکرات آدینه گذشته (18 مهر) وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو، توافق آتش بس در چند روز اخیر در منطقه مورد مناقشه قره باغ به صورت مکرر نقض شده است.

310 23310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 36

به "واکنش اتحادیه اروپا به حمله موشکی ارمنستان به گنجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش اتحادیه اروپا به حمله موشکی ارمنستان به گنجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید