هیدئو کوجیما در حال توسعه دو بازی نو است؛ یکی بزرگ و یکی تجربی

به گزارش وبسایت دانشجویی، هیدئو کوجیما در ستون ویژه ای برای پایان سال در مجله ژاپنی فامیتسو در نظر گرفته شده است، سرنخ هایی را بیان نمود که نشان می دهد استودیو کوجیما پروداکشنز در حال کار روی دو بازی تازه است. در حالی که او هیچ جزئیات کلیدی درباره طرح یا محیط این پروژه ها اعلام نکرده اما بعضی از توصیفات مهم را ارائه داده است. علاوه بر این، کوجیما بعلاوه علاقه خود را به کاوش در رسانه هایی غیر از بازی های ویدیویی دوباره تکرار کرد.

هیدئو کوجیما در حال توسعه دو بازی نو است؛ یکی بزرگ و یکی تجربی

در خاتمه هر سال، مجله فامیتسو با سازندگان بازی از سراسر ژاپن مصاحبه می نماید تا آن ها درباره پروژه ها و برنامه های جاری خود برای سال آینده صحبت نمایند. سال جاری فامیتسو با 127 بازی ساز از جمله هیدئو کوجیما صحبت نموده است که در این میان این کارگردان معروف سری بازی های متال گیر سالید و بازی دث استرندینگ، دربار ه آرزوهای خود در سال 2022 صحبت نموده است.

با توجه به صحبت هایی که کوجیما اعلام نموده، به نظر می رسد که او اشاره می نماید که استودیو کوجیما پروداکشنز در حال حاضر روی توسعه دو بازی کار می نماید. طبق گفته های او، ظاهراً یکی از این پروژه ها، یک بازی بزرگ است و دیگری یک پروژه نو و چالش برانگیز. نکته قابل ذکر این است که کوجیما برای توصیف پروژه دوم که آن را چالش برانگیز خطاب نموده، از واژه نو بهره برده است که این احتمالاً نشان می دهد که پروژه دوم به یک عنوان کامل نو (آی پی نو) مربوط گردد.

در گذشته هم کوجیما اعلام نموده بود که علاقه دارد روی چند پروژه مختلف کار کند که یکی از آن ها بزرگ تر و دیگری پروژه کوچک تر و احتمالاً متفاوتی باشد. این موضوع با شایعات مختلفی که در سال گذشته منتشر شده است، همخوانی دارد. جف گراب چندین بار اشاره نموده که مایکروسافت درصدد همکاری با کوجیما برای توسعه یک بازی نو بر اساس سرویس های ابری بوده است. اگر گفته اخیر کوجیما را در نظر بگیریم، احتمال این بالا است که این پروژه همان اثر کاملاً نو و چالش برانگیزی باشد که کوجیما از آن صحبت نموده است.

از طرف دیگر، شایعاتی هم درباره همکاری مجدد پلی استیشن و کوجیما وجود دارد که این هم می تواند به آن بازی بزرگ دیگر مربوط گردد. بعضی شایعات از وجود احتمال دنباله ای برای دث استرندینگ خبر می دهد و بعضی شایعات که کمی رؤیایی به نظر می رسند، از ساخت یک سایلنت هیل نو به وسیله کوجیما خبر می دهند. با این حال، هم گفته های جف گراب و هم شایعه هایی که در رابطه با همکاری کوجیما و سونی وجود دارد، صرفاً در حد شایعه هستند و برای دانستن اطلاعات بیشتر باید همچنان صبر کنیم.

بعلاوه کوجیما در صحبت های خود اشاره نموده که دوست دارد در سال 2022 به سوی دیگر رسانه های صنعت تفریح هم قدمی بردارد. استودیو کوجیما پروداکشنر چند ماه پیش اظهار داشت که شعبه نوی را در لس آنجلس تأسیس نموده است که قرار است در زمینه سینما و تلویزیون و موسیقی فعالیت کند. کوجیما اضافه کرد که استریمینگ در سال 2022 تأثیر زیادی بر نحوه اداره مشاغل و خلق آثار هنری به وسیله مردم خواهد گذاشت. او ابراز امیدواری کرد که بتواند سرعت و انعطاف پذیری استودیو خود را قبل از همه گیری کووید-19 بازیابی کند.

در همین ستون ویژه، فامیتسو با بسیاری از بازی سازان برجسته ژاپنی دیگر از جمله نائوکی یوشیدا (تهیه نماینده و کارگردان فاینال فانتزی 14) و هیدکی کامیا (کارگردان پلاتینیوم گیمز) صحبت نموده است.

منبع: Siliconera

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 823

به "هیدئو کوجیما در حال توسعه دو بازی نو است؛ یکی بزرگ و یکی تجربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیدئو کوجیما در حال توسعه دو بازی نو است؛ یکی بزرگ و یکی تجربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید