هیات بلندپایه ارمنستان ماه آینده به ایران سفر می نماید

به گزارش وبسایت دانشجویی، به دنبال تحریم ورود کلیه محصولات ترکیه به خاک ارمنستان که از ابتدای ژانویه 2021 اجرایی شد، فرصتی برای ایران شکل گرفت تا بتواند بدون حضور رقیب اصلی خود در این بازار، سطح مناسبات خود را ارمنستان افزایش دهد.

هیات بلندپایه ارمنستان ماه آینده به ایران سفر می نماید

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

در این راستا مجتبی موسویان، معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران از برنامه ریزی های اجرا شده توسط وزارت امور خارجه و وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای سفر هیاتی بلندپایه متشکل از بخش دولتی و خصوصی ارمنستان به ریاست وزیر اقتصاد این کشور به منظور پیشبرد اهداف تجاری و مالی در اوایل ماه آینده به تهران اطلاع داد.

با توجه به اینکه ارمنستان در همسایگی ایران قرار گرفته است و رابطه دیرینه ای بین این دو کشور برقرار است، پیش بینی می گردد که با ایجاد بسترها و زیرساخت های مناسب بتوان سطح مناسبات بین دو کشور را افزایش داد. در این رابطه برگزاری نمایشگاه های تخصصی برای معرفی فراوریات دو کشور پیشنهاد می گردد.

از طرف دیگر تعرفه های ترجیحی ارمنستان با بعضی کشورهای اروپایی از مؤلفه های مورد تمایز این کشور در میان دیگر کشورهای همسایه است.

مجتبی موسویان، معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران درباره جزئیات سفر این هیات به ایران، گفت: مذاکره درباره توسعه بیشتر کالاها در تفاهم نامه مالی اوراسیا، تفاهمات بانکی و ترانزیتی، ارتباط مناطق آزاد ارس و هماهنگی برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در ایروان از اهداف این سفر است. همچنین یکی دیگر از برنامه های هیات تجاری مذکور بازدید از چند مرکز فراوریی و صنعتی و آنالیز فراوری مشترک و صادرات فراوریات به سایر کشورهاست.

راه اندازی XRAY مسافری و کامیونی در پایانه مرزی نوردوز، با هدف کاهش معطلی های بی مورد صادرکنندگان و کاهش قاچاق کالا از این مرز از جمله مباحثی است که در ارتباط بین دو کشور دنبال خواهد شد.

قرار است ارمنستان 2 هزار و 250 کالای وارداتی موردنیاز خود را از ایران تأمین کند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 198

به "هیات بلندپایه ارمنستان ماه آینده به ایران سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیات بلندپایه ارمنستان ماه آینده به ایران سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید