نامه سرباز جنگ جهانی بعد از 76 سال به دست بیوه اش رسید

به گزارش وبسایت دانشجویی، نامه یک سرباز جنگ جهانی دوم بعد از 76 سال انتها به مقصد رسید.

نامه سرباز جنگ جهانی بعد از 76 سال به دست بیوه اش رسید

به گزارش خبرنگاران، آنجلینا گونسال وِز 89 ساله که در ووبرنِ ماساچوست زندگی می نماید ماه پیش در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت که پستچی بسته ای حاوی نامه ای از حدود یک قرن پیش برای او آورده است.

ماجرا از این قرار است که:

پستچی می پرسد: سلام، آیا شوهر شما سرباز بوده؟

خانم گونسال وِز پاسخ می دهد: بله، سرباز بود؛ اما آن زمان هنوز با او آشنا نشده بودم.

پستچی می گوید: خب، من تقریبا مطمئنم چیزی که همراه دارم برایتان بسیار ارزشمند است.

و سپس بسته ای به او تحویل می دهد. داخل بسته یک نامه دست نویس به تاریخ 6 دسامبر 1945 (10 آذر 1324) بود.

نامه این چنین آغاز می شد: مادر عزیزم، امروز نامه دیگری از شما دریافت کردم و از شنیدن این که همه چیز روبه راه است خرسند شدم.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، فرستنده این نامه جان گونسال وز همسر آنجلینا گونسال وز بود که در سال 1945 و در سن 22 سالگی گروهبان ارتش ایالات متحده بود. جنگ به تازگی به سرانجام رسیده بود و جان گونسال وز در باد اُرب آلمان، نزدیک اردوگاه اسیران جنگی متعلق به ارتش نازی مستقر بود که آمریکایی ها اسیران آن را آزاد نموده بودند.

در ادامه نامه آمده است: اگر از حال من جویا باشی، خوبم و همه چیز روبه راه است اما در خصوص غذا نپرس که تقریبا همواره افتضاح است. پسرت جانی. پی نوشت: امیدوارم خیلی زود شما را ببینم.

اکنون سال ها است که از مرگ مادر جان گونسال وز می گذرد اما او پیروز شد قبل از مرگ، دوباره فرزندش را ببیند. پسرش پس از جنگ به خانه اش نزد خانواده و دوستانش در ووبرن بازگشت و در سال 1949 با آنجلینا آشنا شد. آن ها در سال 1953 ازدواج کردند، صاحب پنج پسر شدند و تا سال 2015 که آقای گونسال وز در 92 سالگی درگذشت، در کنار هم زندگی کردند.

اما نامه به دلایلی در پست گم شد. در بسته ای که آنجلینا گونسال وز دریافت کرد یادداشتی از سازمان خدمات پستی ایالات متحده هم بود و در آن سعی نموده اند دلیل این تاخیر طولانی را شرح دهند.

به گزارش شبکه تلویزیونی دابلیواف اکس تی (WFXT-TV)، مرکز توزیع مرسوله های پستی یواس پی اس (USPS) در پیتسبورگ به آنجلینا گفت: نمی دانیم این نامه در70 سال گذشته کجا بوده است اما تقریبا شش هفته پیش به مرکز ما رسید. با توجه به قدمت و اهمیت تاریخی آن برای خانواده شما... تحویل سریع این نامه برای ما اهمیت بسیار زیادی داشت.

آنجلینا، پس از گذشت شش سال از فوت همسرش، از خواندن حرف های او در نامه بسیار خرسند شد.

او گفت: باورش برایم خیلی سخت بود! تماشا دستخط همسرم و کلا همه چیز. خیلی شگفت انگیز بود... انگار دوباره پیش من برگشته بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 850

به "نامه سرباز جنگ جهانی بعد از 76 سال به دست بیوه اش رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه سرباز جنگ جهانی بعد از 76 سال به دست بیوه اش رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید