مسجد جامع بناب مرند یکی از مساجد دیدنی آذربایجان شرقی به شمار می رود

به گزارش وبسایت دانشجویی، جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مسجد جامع بناب مرند یکی از مساجد دیدنی آذربایجان شرقی به شمار می رود.

مسجد جامع بناب مرند یکی از مساجد دیدنی آذربایجان شرقی به شمار می رود

مسجد جامع بناب مرند یکی از قدیمی ترین مساجد این شهر است که در مجاورت میدان مرکزی این شهر و در ضلع شمال شرقی میدان واقع شد. این مسجد در یک طبقه و با سقفی شیروانی بوده و دارای یک حیاط در قسمت شرق مسجد است. داخل مسجد نیز به وسیله دیواری کوتاه که به سقف نمی رسد، به دو قسمت نامساوی مردان و زنان تقسیم شده است، بطوریکه وسعت قسمت مردان بیش از دو برابر قسمت زنانه این مسجد هست.

از نکات جالب توجه این مسجد این است که با وجود زیربنای بزرگ و بزرگ آن کوچکترین ستونی در آن وجود ندارد و کل فضای مسجد یکپارچه هست و در سقف آن نیز به جای تیرآهن از چوب استفاده شد. دیوارهای داخل مسجد فاقد هرگونه گچ بری یا کاشی کاری بوده و به صورت ساده گچ کاری شده است. این مسجد اصلی ترین تجمع گاه اهالی بناب نو در مراسم مذهبی و سایر مناسبت ها هست. مسجد دارای سه درب ورود و خروج است که دو در در ضلع غربی مسجد مختص ورود و خروج مردان و زنان بوده و درب سوم در ضلع شرقی مسجد واقع شده است که به حیاط مسجد باز می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 15 بهمن 1401 بروزرسانی: 15 بهمن 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 1041

به "مسجد جامع بناب مرند یکی از مساجد دیدنی آذربایجان شرقی به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسجد جامع بناب مرند یکی از مساجد دیدنی آذربایجان شرقی به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید