تور ترکیه ارزان: مذاکرات ترکیه و آمریکا درباره جنگنده های اف، 35

به گزارش وبسایت دانشجویی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، پینار کارا افسر اداره ارتباطات وزارت دفاع ترکیه از دور تازه نشست مشترک نمایندگان این کشور و آمریکا بر سر موضوع قرارداد جنگنده های اف - 35 اطلاع داد.

تور ترکیه ارزان: مذاکرات ترکیه و آمریکا درباره جنگنده های اف، 35

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

بر اساس این گزارش، کارا در مصاحبه با خبرنگاران در آنکارا اظهار داشت: هیئت های وزارت دفاع ترکیه و آمریکا قصد دارند تا چند ماه دیگر دومین نشست خود درباره جنگنده های F-35 را در واشنگتن برگزار نمایند.

به گفته وی، این ملاقات برای برطرف اختلافات در مورد پروژه F-35 و مسائل اقتصادی مرتبط با آن خواهد بود.

گفتنی است، اظهارات این مقام ارشد ترکیه در حالی بیان می گردد که پیشتر یازده نفر از نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه این کشور، خواهان جلوگیری از فروش جنگنده های اف -16 به ترکیه شدند.

مخالفت نمایندگان کنگره آمریکا در حالی رسانه ای شده است که پیشتر خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه اعلام نموده بود که این کشور فرایند خرید جنگنده های اف -16 را از آمریکا به جای اف -35 ها شروع نموده است.

اردوغان پس از چند ماه کشمکش میان آنکارا و واشنگتن بر سر پروژه فراوری مشترک جنگنده های اف -35 که نهایتاً منجر به کنار گذاشته شدن ترکیه از این پروژه مشترک شد، گفت که واشنگتن به وی پیشنهاد داده تا از مبلغ پرداختی بابت سرمایه گذاری مشترک در فراوری این جنگنده ها، برای خرید جنگنده های اف -16 از ایالات متحده استفاده کند، مطلبی که بعداً به وسیله آمریکا رد شد.

بر اساس قرارداد اولیه میان دو طرف، قرار بود آمریکا بیش از 100 ففرایند جنگنده اف -35 را بابت سرمایه گذاری ترکیه در پروژه فراوری این جنگنده، به آنکارا تحویل دهد که پس از اقدام آنکارا برای خرید سامانه موشکی اس -400 از روسیه، واشنگتن نسبت به کنار گذاشتن آنکارا از این پروژه اقدام کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 710

به "تور ترکیه ارزان: مذاکرات ترکیه و آمریکا درباره جنگنده های اف، 35" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان: مذاکرات ترکیه و آمریکا درباره جنگنده های اف، 35"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید