فعالیت 10 کشتارگاه طیور در لرستان با ظرفیت کشتار 22 هزار قطعه در ساعت

به گزارش وبسایت دانشجویی، خبرنگاران/لرستان مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به فعالیت 10 کشتارگاه طیور در شش شهرستان استان، گفت: در حال حاضر ظرفیت کشتار طیور در استان 22 هزار قطعه در ساعت است.

فعالیت 10 کشتارگاه طیور در لرستان با ظرفیت کشتار 22 هزار قطعه در ساعت

مصطفی زبردست در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر در شهرستان های الیگودرز، دورود، بروجرد، سلسله، خرم آباد و کوهدشت 10 کشتارگاه طیور فعال داریم.

وی مطرح نمود: در گذشته توزیع جغرافیایی احداث کشتارگاه ها کارشناسی نشده بود بعضی از شهرستان ها دو، بعضی چهار و بعضی عملاً هیچ کشتارگاهی ندارند.

زبردست اضافه نمود: در این راستا مجموعه اداره کل دامپزشکی لرستان آمادگی خود را اعلام می نماید که چنانچه در شهرستانی که کشتارگاه ندارد، افرادی متقاضی احداث باشند مجوزها در اولین فرصت صادر گردد که بتوانیم بحث کشتار طیور را در هر شهرستان بومی سازی کنیم.

مدیرکل دامپزشکی لرستان اعلام کرد: در حال حاضر ظرفیت کشتار طیور در استان 22000 قطعه در هر ساعت است.

وی با اشاره به این که به جز شهرستان رومشگان در بقیه شهرستان ها کشتارگاه دام داریم، اضافه نمود: شهرستان های کوهدشت، دلفان، خرم آباد، بروجرد جزء کشتارگاه های صنعتی ما هستند و بقیه شهرستان ها نیز کشتارگاه ها در تملک شهرداری ها هستند.

زبردست اضافه نمود: بعضی از کشتارگاه ها مانند شهرستان دورود شرایط مناسبی ندارند، که در این شهرستان سرمایه گذار بخش خصوصی پای کار آمده و مجوزهای مورد احتیاج صادر شده و کار با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که امیدواریم هرچه سریع تر به اتمام برسد.

مدیرکل دانپزشکی لرستان مطرح نمود: در شهرستان رومشگان نیز با توجه به کیفیت گوشتی که این شهرستان فراوری می گردد آمادگی صدور مجوزهای لازم برای احداث کشتارگاه در این شهرستان را نیز داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 761

به "فعالیت 10 کشتارگاه طیور در لرستان با ظرفیت کشتار 22 هزار قطعه در ساعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 10 کشتارگاه طیور در لرستان با ظرفیت کشتار 22 هزار قطعه در ساعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید