طرز تهیه سس خردل خانگی

به گزارش وبسایت دانشجویی، سس کچاپ یکی از پر طرفدارترین اون هاست که طعم فوق العاده ای به ساندویچ، برگر و سیب زمینی میده. تنوع سس های سالاد هم خیلی زیاده و در خیلی از اون ها از سبزیجات معطر استفاده میشه. شما می تونید انواع مختلف این سس ها رو تو خونه به راحتی درست کنید و به اون ها طعم دهنده ها و ادویه های مورد علاقه تون رو هم اضافه کنید.

طرز تهیه سس خردل خانگی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایران کوک،سس ها یکی از متنوع ترین طعم دهنده ها هستن که در همه کشورها محبوبیت زیادی دارن. هر کدوم از سس ها طعم مخصوص به خودشون رو دارن و با مواد غذایی خاصی سرو میشن. خیلی از سس ها تند و خیلی های دیگه شیرین هستن.

مواد لازم سس خردل

دانه خردل زرد3/4 پیمانه
آب1 و 1/2 پیمانه
سرکه1/4پیمانه
نمک1/2 قاشق غذاخوری
پودر زردچوبه1/4 قاشق چایخوری
پاپریکا قرمز1/4 قاشق چایخوری
پودر سیر1/8 قاشق چایخوری
پودر پیاز1/9 قاشق چایخوری
دارچین1/9 قاشق چایخوری
عسل1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس خردل

  1. بذرهای خردل را داخل آسیاب یا یک غذاساز بریزید و آن ها را پودر کنید. هرچه پودر خردل بیشتر آسیاب گردد، سس خردل صاف تر و لطیف تر خواهد بود. اگر ترجیح می دهید دانه های خردل کمی در دهان احساس شوند می توانید آن ها را کمتر آسیاب کنید تا خیلی پودر نشوند.
  2. بعد از آن که دانه های خردل کاملا آسیاب شدند، پودر خردل را داخل کاسه ریخته و سایر ادویه ها از جمله نمک، پودر زردجوبه، پاپریکا قرمز، پودر سیر، پودر پیاز و دارچین را به آن اضافه نموده و خوب با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.
  3. در یک قابلمه، آب و مخلوط ادویه را اضافه کنید و آن ها را خوب هم بزنید. به طوری که ادویه ها داخل آن حل شوند و مخلوطی یکدست حاصل گردد (فعلاً سرکه را کنار بگذارید). حدود 45 دقیقه قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید تا ادویه ها به همراه آب بجوشند و حباب هایی روی آن ها ایجاد گردد.
  4. بعد از آن که مخلوط آغاز به جوشیدن کرد، سرکه را به آن ها اضافه کنید و اجازه دهید تا مجددا حدود 5 تا 10 دقیقه بجوشند. هر چند ثانیه آن ها را کمی هم بزنید تا ادویه ها کف قابلمه نچسبند.
  5. مواد آماده شده را داخل ظرف شیشه ای بریزید و اجازه دهید تا سس کاملا خنک گردد. سپس آن را داخل یخچال قرار دهید تا آماده گردد.
  6. سس خردل ممکن است ابتدا مزه تلخی داشته باشد. به همین دلیل به حداقل 24 ساعت زمان احتیاج دارد تا تلخی آن از بین برود و آماده گردد. پس بهتر است چند روز سس را داخل یخچال قرار دهید تا تلخی آن به طور کامل از بین برود و بعد از آن بهره ببرید.
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 79

به "طرز تهیه سس خردل خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سس خردل خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید