صفر تا صد قوانین و قیمت بلیط قطار تهران رشت

به گزارش وبسایت دانشجویی، یکی از زیباترین مسیرهای ریلی در ایران، مسیرهای منتهی به شهرهای شمالی از قبیل رشت می باشد و گذر از مسیرهای پرپیچ و خم سرسبز می تواند بخش مهمی از سفر به شمار رود.

صفر تا صد قوانین و قیمت بلیط قطار تهران رشت

به همین دلیل تقاضا برای سفر با قطار از تهران به رشت بسیار زیاد بوده و قطارهای متعددی در این جهت تردد دارند. سایت خرید بلیط قطار رسپینا در ادامه هر آنچه که باید درباره قطارهای این جهت، قوانین و نحوه خرید بلیط های ارزان آن بدانید را ارائه خواهد داد.

خرید بلیط قطار تهران رشت زندگی

برای تجربه لوکس ترین سفر ریلی از تهران به رشت، بدون شک هیچ گزینه ای بهتر از قطار زندگی نخواهد بود. این قطار از مجهزترین قطرهای 5 ستاره رجا می باشد که با امکانات بسیار عالی به شدت مورد توجه مسافران قرار گرفته است. برای خرید بلیط قطار تهران رشت با قطار زندگی می توانید بلیط را با عصرانه رزرو کنید که قیمت آن با بلیط های معمولی کمی تفاوت دارد، اما پرداخت هزینه کمی بیشتر ارزش استفاده از این خدمات را خواهد داشت.

قطار زندگی در گروه قطارهای 5 ستاره و کوپه ای قرار داشته و ظرفیت هر یک از کوپه های آن 4 نفر می باشد. این قطارها از سال 1394 به جمع ناوگان ریلی رجا پیوسته اند و در ابتدا تنها در جهت تهران مشهد تردد داشته و به مرور در سایر جهتهای مهم نیز ردپای آنها دیده میشود.

از جمله مزایای انتخاب قطار زندگی برای سفر از تهران به رشت می توان بهره مندی از امکانات بسیار عالی آن اشاره نمود که برخی از آنها عبارتند از: استقبال از مسافران در ایستگاه با فرش قرمز، دو مانیتور 18 اینچی در هر کوپه، سیستم صوتی و تصویری پیشرفته، سیستم تهویه مطبوع هوا، سیستم سرمایشی و گرمایشی، سیستم احضار مهماندار، سرو پیش غذا و غذای اصلی در رستوران، ارائه بسته های بهداشتی و هدفون، فروشگاه، سرویس خواب تمیز، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و کتابخانه.

بلیط قطار رشت تهران اتوبوسی صبا

یکی از بهترین گزینه هایی که می توان برای خرید بلیط قطار رشت تهران با قیمت مناسب انتخاب کرد، قطار اتوبوسی صبا می باشد. این قطار دارای درجه کیفیت کلاس یک با درجه فنی A بوده و در گروه قطارهای تندرو قرار گرفته است. به همین دلیل می توانید مسافت تهران تا رشت را حدودا 5 ساعت و 40 دقیقه طی خواهد کرد و به دلیل پنجره های عریض تمام مسافران می توانند از مناطر زیبا در طول جهت استفاده کنند.

از جمله امکانات ارائه شده در قطار اتوبوسی صبا برای مشیر رشت به تهران می توان به تماشای فیلم با دو مانیتور در انتهای سالن، فروش تنقلات، بسته های پذیرایی و آب معدنی، سیستم ارتباط داخلی با مهماندار، هدفون و توزیع نشریات اشاره نمود.

قطار رشت تهران سپهر

برای استفاده از قطارهای کوپه ای 4 نفره در جهت تهران به رشت همچنین می توانید از قطارهای سپهر استفاده کنید. این قطارها به دلیل نوع امکانات و شرایط موجود در آنها در لیست قطارهای کلاس 2 رجا قرار گرفته اند و شرایط ایده آلی را برای سفر فراهم می کنند. قطار سپهر به دلیل شرایط ایده آل در کوپه ها و قیمت مناسب آن، گزینه ای ایده آل برای سفرهای خانوادگی به شمار می رود و در طول جهت می توانید با استفاده از سیستم صوتی و تصویری به تماشای فیلم مشغول ش.ید.

رزرو کوپه دربست قطار رشت

در سفرهای گروهی و خانوادگی با قطارهای کوپه ای، اغلب افراد ترجیح می دهند کوپه را به صورت دربست رزرو کنند. این امکان در حین خرید بلیط از سایت های معتبر از قبیل رسپینا وجود داشته و کافیست در زمان خرید، تیک گزینه کوپه دربست را بزنید. لازم به ذکر است که ظرفیت کوپه ها مشخص بوده و امکان حضور افراد بیشتر از این تعداد امکان پذیر نخواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که مسافران کمتر از 17 سال تنها در شرایطی می توانند از قطار استفاده کنند که والدین آنها همراهشان باشند.

از جمله قوانین ارائه شده برای رزرو کوپه های دربست، شرایط سنی بچه ها می باشد. بچه ها در گروه سنی 2 تا 12 سال لازم است بلیط را به صورت نیم بها خریداری نموده و برای نوزادان ده درصد از مبلغ بلیط به عنوان هزینه بیمه باید پرداخت شود.

پروتکل های بهداشتی سفر با قطار

با توجه به شیوع ویروس کووید 19 در تمام دنیا و سرعت انتشار بسیار بالای آن و به منظور حفظ سلامت افراد و جلوگیری از انتشار بیماری، برای استفاده از قطار برخی از پروتکل های بهداشتی ارائه شده است که رعایت آنها الزامی می باشد. از جمله قوانین و پروتکل های بهداشتی برای استفاده از قطار تهران رشت یا سایر جهتها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ظرفیت کوپه های 4 نفره به دو نفر و کوپه های شش نفره به سه نفر کاهش یافته است.

استفاده از ماسک در زمان حضور افراد در کوپه الزامی می باشد.

مسافران در لحظه ورود و خروج لازم است غربالگری و تست شوند.

امکان ارائه مواد غذایی و پذیرایی تا اطلاع ثانوی در قطارها امکان پذیر نمی باشد. وسایل و مواد غذایی پذیرایی تنها به صورت بسته بندی باید ارائه شوند.

برای سرو غذا در رستوران قطار لازم است فاصله خدمه و مسافران حفظ شود.

به منظور جلوگیری از انتشار و ابتلا به بیماری، تا حد امکان سعی کنید کوپه را دربست رزرو کنید.

برای خرید بلیط قطار تا حد امکان به صورت حضوری به آژانس های مسافرتی مراجعه نکنید و بلیط را اینترنتی خریداری نمایید.

خرید اینترنتی بلیط قطار رسپینا

برای خرید اینترنتی بلیط قطار لازم است سایت هایی را انتخاب کنید که تمام قطارهای رجا و فدک و سفیر را پوشش می دهند تا شرایط مناسب تری برای خرید بلیط های ارزان قیمت برایتان فراهم شود. رسپینا از کامل ترین سامانه ها در زمینه ارائه خدمات اینترنتی فروش بلیط قطار و هواپیما داخلی و خارجی، بلیط اتوبوس و رزرو هتل و تور داخلی و خارجی و بیمه مسافرتی می باشد که برای تمام سرویس های خود امکان استرداد آنلاین و پشتیبانی 24 ساعته فراهم نموده است. با رسپینا روی زمین نمی مانید...

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 222

به "صفر تا صد قوانین و قیمت بلیط قطار تهران رشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد قوانین و قیمت بلیط قطار تهران رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید