سیستم DLSS 3.5 عملکرد بازی آلن ویک 2 را 5 برابر بهتر می نماید

به گزارش وبسایت دانشجویی، کمتر کسی در جهان کامپیوتر وجود دارد که با سیستم DLSS آشنایی نداشته باشد. سیستم DLSS یا همان Deep Learning Super Sampling از شرکت انویدیا توانایی این را دارد تا بازی را با رزولوشن کمتر رندر نموده و سپس با هوش مصنوعی، با رزولوشن بالاتر به شما تصویر را نشان دهد. این سیستم در این مدت رشد بسیار زیادی داشت و حال توانایی ساخت فریم دارد. به این شکل که این سیستم از هوش مصنوعی استفاده نموده تا صحنه بعدی بازی را حدس زده و سپس یک فریم کاملاً تازه میان دو فریم بسازد. در نتیجه شما با نرخ فریم بالاتری روبرو خواهید بود.

سیستم DLSS 3.5 عملکرد بازی آلن ویک 2 را 5 برابر بهتر می نماید

حال اگر شما به سیستم مورد احتیاج بازی الن ویک 2 (Alan Wake 2) توجه نموده باشید، متوجه خواهید شد که این بازی اصلاً یک عنوان سبک نیست. در نتیجه افرادی که کارت گرافیکی حتی میانه هم دارند، ممکن است در اجرای آن به مشکل بخورند. اینجاست که سیستم های ارتقاء تصویر مثل DLSS می توانند بدرخشند. اینطور که به نظر می رسد، سیستم ارتقاء تصویر انویدیا توانسته تغییر بسیار زیادی در عملکرد الن ویک 2 ایجاد کند.

طبق آماری که اعلام شده، سیستم DLSS 3.5 انویدیا توانایی ارتقاء 5 برابری نرخ فریم بازی الن ویک 2 را دارد. برای استفاده از این سیستم شما احتیاجمند یک کارت گرافیکی سری 40 انویدیا هستید و احتیاج به توانایی ساخت فریم دارید. کارت های گرافیکی سری 40 توانایی استفاده از سیستم های ساخت فریم، Super Resolution و Ray Reconstruction هستند که همگی عملکرد بازی الن ویک 2 را بهتر می نمایند. نکته مهم اینجاست که دارندگان کارت های گرافیکی قدیمی تر هم توانایی اجرای دو مورد آخر هستند و در نتیجه شاهد بهبود در تجربه خود خواهند بود.

به صورت تجربی این اندازهی که انویدیا گفته کمی مبالغه است. به این شکل که نرخ فریم بازی الن ویک 2 به حدی که این شرکت اعلام نموده کم نیست و در نتیجه ارتقاء سه برابری مشاهده شده است. همین اندازه هم بسیار خوب و زیاد است و در تجربه بازی اثر زیادی می گذارد. نکته اصلی اینجاست که این ارتقاء عملکرد به نوع کارت گرافیکی هم وابسته است.

به این شکل که با کارت گرافیکی 4060 رشد 300 درصدی مشاهده شده است. این در صورتی است که کارت های 4070Ti و 4080 توانستند بازی را تا 470 درصد ارتقاء دهند. همه این ارتقاءها هم با استفاده از رزولوشن 4K و حالت ری تریسینگ کامل بوده است. نکته اصلی اینجاست که از سیستم DLSS روی حالت Performance استفاده شده تا بازی با بیشترین نرخ فریم به کاربر ارائه گردد.

اینکه چه درصدی از قابلیت های DLSS 3.5 در ارتقاء تصویر مؤثر است، هنوز تعیین نیست ولی اینطور که به نظر می رسد هر سه عامل تأثیر بسیار زیادی در عملکرد بازی دارند. نکته اصلی اینجاست که بازی الن ویک 2 بسیار بازی سنگینی است. در نتیجه برای یک تجربه روان و خوب شما احتیاج به یک سیستم ارتقاء تصویر دارید تا هزینه زیادی هم نکنید. نکته جالب اینجاست که تست های صورت گرفته با استفاده از کارت های تازه و قدرتمند انویدیا هستند که در حال حاضر هم توانایی اجرای راحت این بازی را داشتند. چالش اصلی با کارت های قدیمی تر انویدیا است که برای اجرای الن ویک 2 تحت فشار قرار خواهند گرفت.

منبع: PCgamesn

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 آبان 1402 بروزرسانی: 5 آبان 1402 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 1133

به "سیستم DLSS 3.5 عملکرد بازی آلن ویک 2 را 5 برابر بهتر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم DLSS 3.5 عملکرد بازی آلن ویک 2 را 5 برابر بهتر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید