سوغات رنگارنگ شهر دبی(بخش اول)

به گزارش وبسایت دانشجویی، با وجود مراکز زیادی که در شهرهای توریستی برای خرید سوغاتی و هدیه وجود دارد اما مسافران همیشه بر سر خرید یک سوغاتی خاطره انگیز برای عزیزان شان دچار سردرگمی هستند.

این سردرگمی علاوه بر اینکه فکر مسافران را بسیار درگیر خود می کند گاهی وقت زیادی از سفر را به خود اختصاص می دهد. این سردرگمی از عدم اطلاعات کافی از صنایع دستی و سوغاتی های خاص منطقه ها مختلف و همچنین عدم اشنایی با مراکز خرید هدایا می باشد. ما در این مطلب قصد داریم سوغات های معروف شهر دبی و همچنین مکان هایی که می توانید این هدایا را از آنجا تهیه کنید برای تان توضیح دهیم. پس با خبرنگاران همراه باشید.

سوغات رنگارنگ شهر دبی(بخش اول)

مرکز خرید سیتی سنتر دیره دوبی

مرکز خرید مارینا مال دبی

مرکز خرید ابن بطوطه دبی

مرکز خرید دبی مال

مجسمه برج خلیفه

همانطور که می دانید برج بزرگ شاخصه اصلی شهر دبی است. این برج در گذر زمان به نماد شهر دبی تبدیل شده است. نمای این آسمان خراش کاملا شیشه ای است که بر مجذوب کنندهیت آن افزوده است. هتل، مرکز خرید، فروشگاه، استخر، مراکز تفریحی و … همه و همه در این یک ساختمان کنار هم جمع شده اند. به طور کلی می توان گفت برج خلیفه از بزرگ ترین افتخارات امارات است. به همین دلیل ماکت و مجسمه های زیادی از این سازه ساخته شده و در فروشگاه ها به فروش می رسد.

این مجسمه ها بیشتر برای تزیین استفاده می شوند اما گاهی کاربردهای دیگری چون چراغ خواب، جاسوئیچی، جعبه های موزیکال و … هم دارند. این مجسمه های کوچک از برجسته ترین سوغاتی های دبی هستند.

لباس و پارچه

شهر دبی سوغات جالب دیگری هم دارد و با اینکه هدیه ساده ای است و در خیلی شهرهای دیگر دنیا نیز می تواند وجود داشته باشد، اما به لحاظ سوغات شهر دوبی، معروفیت زیادی دارد.

در سال های اخیر چاپ عکس و متن روی لباس و حتی برخی اشیا مانند سی دی، ماگ، ظروف و… بسیار رایج شده است. فروشندگان با ذوق دبی نیز از نکته استفاده کرده و لباس هایی با نوشته آی لاو دبی I love dubai برای دنیاگردان تهیه کرده که بسیار مورد توجه دنیاگردان قرار گرفته است. این لباس ها که اغلب تی شرت و بلوز هستند را می توان از بیشتر لباس فروشی های دبی با قیمتی مناسب خریداری کرد.

خیلی ها صنعت پارچه و خیاطی دبی را هم ردیف هند و ویتنام می دانند. پارچه فروشی بسیار مختلف و رنگارنگی در نقاط گوناگون شهر دوبی به چشم می خورد که انواع لباس های زنانه، مردانه و بچه گانه را با قیمت هایی بسیار مناسب به فروش می رسانند.

در کنار فروشگاه های پارچه، سوغات های دیگری چون کفش، دمپایی و صنایع دستی نیز به فروش می رسد که آن ها هم از سوغات های مجذوب کننده دبی محسوب می شوند.

خرما

دبی برترین خرمای سراسر امارات متحده عربی را دارد. این خرماها بیشتر با شکلات یا آجیل پر شده و طعم و مزه شان زبانزد است.

این خرماها با نام بتییل (Bateel)، که یکی از برترین برندهای خرمای دبی است نیز شناخته می شوند. خرمای دبی درواقع شیرین ترین سوغاتی است که یک دنیاگرد می تواند از این شهر برای دوستان و آشنایانش تهیه کند. قیمت خرماهای بتییل که از برترین نوع خرمای دبی هستند، هر کیلو حدود 100 هزار تومان است. اما با وجود این قیمت بالا، باز هم دنیاگردان بسیاری در پی این خرماها هستند.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 835

به "سوغات رنگارنگ شهر دبی(بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغات رنگارنگ شهر دبی(بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید