سفینه باری روسیه راهی ایستگاه بین المللی فضایی شد

به گزارش وبسایت دانشجویی، سازمان فضایی روسیه از پرتاب سفینه باری پروگرس 77 با موشک سایوز به سمت ایستگاه بین المللی فضایی اطلاع داد.

سفینه باری روسیه راهی ایستگاه بین المللی فضایی شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش پایگاه اینترنتی اسپیس، سازمان فضایی روسیه Roscosmos، این سفینه باری را که پروگرس 77 نام دارد ساعت 4:45 دقیقه روز دوشنبه 15 فوریه (27 بهمن) به وقت ساعت گرینویچ با راکت روسی سایوز از ایستگاه فضایی روس ها در بایکونور در قزاقستان به سمت ایستگاه بین المللی فضایی پرتاب کرد. این سفینه بدون سرنشین روز سه شنبه به ایستگاه بین المللی فضایی می رسد.

سفینه باری پروگرس حامل تقریبا دو هزار و 460 کیلوگرم بار و تجهیزات برای هفت خدمه ای است که در حال حاضر در این ایستگاه در حال چرخش حضور دارند. این محموله شامل هزار و 400 کیلوگرم وسایل تحقیقاتی و مایحتاج خدمه ایستگاه بین المللی فضایی مانند غذا و لباس، آب تازه، به همراه گاز نیتروژن و پیشرانه برای سیستم پیشرانه ماژول سرویس Zvezda ایستگاه است.

سفینه های باری روسی پروگرس چندین دهه است که نه تنها برای ارسال تجهیزات لازم برای ایستگاه بین المللی فضایی به کار گرفته می شوند، بلکه به عنوان ابزاری برای کنترل اتصال امن به ایستگاه برای ورود سفینه های سرنشین دار همچون سایوز مورد آزمایش قرار می گیرند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 325

به "سفینه باری روسیه راهی ایستگاه بین المللی فضایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفینه باری روسیه راهی ایستگاه بین المللی فضایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید