سرمایه گذاری 27 میلیارد دلاری در نفت و گاز ، طرح آمایش سرزمینی تصویب و ابلاغ شد

به گزارش وبسایت دانشجویی، رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: به تازگی کنسرسیومی از بانک ها و شرکت های ایرانی تشکیل شد که قرار است 27 میلیارد دلار در بخش نفت و گاز سرمایه گذاری نمایند.

سرمایه گذاری 27 میلیارد دلاری در نفت و گاز ، طرح آمایش سرزمینی تصویب و ابلاغ شد

به گزارش خبرنگاران، مسعود میرکاظمی در مراسم گرامیداشت روز آمار و برنامه ریزی در سازمان برنامه و بودجه با اشاره به رقم بسیار بالای نقدینگی در کشور، اظهار کرد: باید از این حجم نقدینگی برای سرمایه گذاری استفاده شود.

وی ادامه داد: به تازگی همکاری خوبی بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت شکل گرفته و کنسرسیومی از بانک ها، شرکت های سرمایه گذاری داخلی و سایر شرکت های پیمانکاری تشکیل شده است که منجر به تفاهم نامه و قرارداد شده و قرار است 27 میلیارد دلار در پروژه های نفت و گاز سرمایه گذاری شود و این رقم باید تا 80 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز زودبازده بوده و سرمایه آن در کمتر از یک سال برمی شود.

میرکاظمی اظهار کرد: ما احتیاج به نگاه برنامه محور به جای بودجه محور داریم، در حالی که هم اکنون عمده وقت سازمان برنامه و بودجه صرف بودجه می شود و کمتر به برنامه توجه می شود.

وی ادامه داد: باید 50 درصد وقت مدیران استانی صرف برنامه ریزی شود، در حالی که عمده وقت آنها صرف بودجه می شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه طرح آمایش سرزمینی تصویب و ابلاغ شده است، افزود: وقتی به استان ها سفر می کنیم، مقامات استانی در جایی که احتیاج به احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی با اشتغال زایی بالا و منابع اندک دارد اصرار دارند که در استانی که آب و منابع کم است، پتروشیمی ایجاد شود که اشتغالی هم در پی نخواهد داشت.

میرکاظمی از امسال و سال آینده به عنوان ثبات مالی و رشد مالی یاد کرد و گفت: گزارش های ملی باید به سیاست گذاران و سرمایه گذاران از محل آمار داده شود.

وی بیان نمود: تدوین برنامه هفتم توسعه را هم در پیش داریم و احتیاج به تحلیل از شرایط کنونی کشور است که آن هم احتیاج به آمار و اطلاعات دارد.

به گفته رییس سازمان برنامه و بودجه، برنامه های توسعه گذشته در حد 25 تا 30 درصد محقق شده است و ما اگر بخواهیم رشد 8 درصدی در کشور محقق شود احتیاج به برنامه ریزی و آمار متقن داریم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 آبان 1401 بروزرسانی: 1 آبان 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 993

به "سرمایه گذاری 27 میلیارد دلاری در نفت و گاز ، طرح آمایش سرزمینی تصویب و ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری 27 میلیارد دلاری در نفت و گاز ، طرح آمایش سرزمینی تصویب و ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید