روباتی که با واقعیت مجازی کنترل می گردد

به گزارش وبسایت دانشجویی، یکی از ابداعات جذابی که در نمایشگاه CES 2021 معرفی می گردد، رباتی به نام ریچی(Reachy) است که در محیط واقعیت مجازی و توسط هدست واقعیت مجازی قابل کنترل و راهنمایی است.

روباتی که با واقعیت مجازی کنترل می گردد

سال گذشته در نمایشگاه CES یک استارتاپ فرانسوی به نام پولن روبوتیکس(Pollen Robotics) برای اولین بار روباتی موسوم به ریچی(Reachy) را که یک روبات انسان نما منبع باز(حداقل نیمه بالایی آن) است و قادر به انجام کارهای متنوعی از تحقیق و توسعه سنتی گرفته تا نمایش محصولات و ارائه خدمات غذایی است، معرفی کرد.

سال جاری ریچی به نمایشگاه CES بازگشته و حالا از هر زمان دیگری توانایی بیشتری دارد. اکنون کاربران به جای برنامه ریزی حرکات ریچی می توانند این روبات را مستقیماً با استفاده از هدست واقعیت مجازی(VR) کنترل نمایند.

هنگامی که هدست واقعیت مجازی با ریچی جفت گردد، کاربر می تواند آنچه را که ربات به وسیله دوربین های جلوی خود می بیند، مشاهده کند و بازوهای روبات را به وسیله کنترل نماینده های واقعیت مجازی کنترل کند تا مثلاً به انجام بازی با آن بپردازد.

این روش همچنین می تواند به جای برنامه ریزی دستی حرکات ریچی، برای آموزش سریع این روبات و همچنین برای انجام کارهای ظریف که به کنترل خوب و دقیق احتیاج دارند، مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت سازنده می گوید از سال گذشته تا به امروز دوربین ها و پردازنده های ریچی را به روز نموده است، هر چند که ریچی حدود 17 هزار دلار قیمت دارد که هر کسی از عهده خرید آن برنمی آید.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 270

به "روباتی که با واقعیت مجازی کنترل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روباتی که با واقعیت مجازی کنترل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید