روایت آتش نشانی از جزئیات قطع عضو دختر 9 ساله به وسیله پله برقی

به گزارش وبسایت دانشجویی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در تشریح حادثه شب گذشته پله برقی خیابان تختی که منجر به قطع عضو یک دختر بچه 9 ساله شد گفت: دستگاه های متولی نتایج آنالیز خود را پس از اتمام آنالیز ها اعلام خواهد نمود.

روایت آتش نشانی از جزئیات قطع عضو دختر 9 ساله به وسیله پله برقی

به گزارش ایسنا، سید جلال ملکی با حضور در محل حادثه شب گذشته پله برقی که منجر به قطع عضو یک دختر 9 ساله شد، گفت: در ساعت 19:53 شب گذشته در محل خیابان تختی، خیابان بیست ودوم در پله برقی عابرپیاده حادثه دلخراشی رخ داد. به محض اطلاع این حادثه ایستگاه 83 آتش نشانی به محل حادثه اعزام شد که با ازدحام جمعیت در پله برقی روبرو شد. دختر بچه 9 ساله در آغوش مادر بود و متاسفانه حادثه ای که در رسانه ها تشریح شده اتفاق افتاده بود. قسمت قطع شده در پله برقی گیر نموده بود که عوامل آتش نشانی در مدت کوتاهی با ایجاد یک فاصله قطعه جدا شده بدن را به مراکز درمانی اعزام کردند.

وی تاکید نمود: ما هم از این حادثه ناراحت هستیم پله برقی ها در شهر تهران بازدیدهای دوره ای دارند و این پله برقی جزو پله برقی های هوشمند است به شکلی که در زمان بروز چنین حوادثی احتیاج به توقف دستی به وسیله فرد را ندارد و خود دستگاه به صورت هوشمند متوقف می گردد. آخرین بازدید دوره ای این پله برقی یازدهم ماه جاری یعنی چند روز قبل صورت گرفته بود.

ملکی ادامه داد: در حال حاضر نیز با درخواست سازمان زیباسازی برای انجام کارهای کارشناسی به وسیله کارشناسان و متخصصان پله برقی متوقف شده و بی تردید هر کوتاهی که ثابت گردد حتما تدابیر لازم اتخاذ خواهد شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: بارها اعلام نموده ایم که پله برقی ها خدمت گزار و تسهیل نماینده رفت و آمد شهروندان هستند اما اصولی دارند که حتما باید رعایت شوند مثلا در هنگام استفاده از پله برقی ها بچه های کوچک را حتما یا باید بغل نمایند و یا دست آنها را بگیرند. در هنگام استفاده از پله برقی ها اگر لباس بلندی به تن داریم امکان گیر کردن آن وجود دارد باید مراقب باشیم کفش های تابستانی که انگشتان بیرون هستند احتمال گیر کردن وجود دارد. کالسکه بچه ها را حتما باید مراقبت ویژه داشته باشیم.

وی افزود: روی پله برقی ها علائم هشدار و طرز استفاده از پله برقی ها نصب شده روی این پله برقی نیز این عوامل نصب شده بود. امیدواریم با رعایت اصول ایمنی از بروز این حوادث جلوگیری گردد. بی تردید دستگاه های متولی پس از آنالیز های لازم نتایج را اعلام خواهند کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 مرداد 1402 بروزرسانی: 14 مرداد 1402 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 1113

به "روایت آتش نشانی از جزئیات قطع عضو دختر 9 ساله به وسیله پله برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت آتش نشانی از جزئیات قطع عضو دختر 9 ساله به وسیله پله برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید