راه آهنی که با مرگ 2000 نفر عنوان جاده مرگ را گرفت راه آهنی که جان 2000 نفر را گرفت!

به گزارش وبسایت دانشجویی، جاده ها و جهت هایی در نقاط مختلف جهان وجود دارند که عبور از آن ها خطرات فراوان دارد و گاهی آن قدر کشته می دهند که به جاده مرگ معروف می شوند!

راه آهنی که با مرگ 2000 نفر عنوان جاده مرگ را گرفت راه آهنی که جان 2000 نفر را گرفت!

راه آهنی که جان 2000 نفر را گرفت!

به گزارش به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، کشور اکوادور یک خط راه آهن جدید دارد، این راه آهن قرار بود که شهری ساحلی را به پایتخت این کشور یعنی کیتو وصل کند و باعث رونق گردشگری گردد. این تصمیم باعث شد تا بین جناح های این کشور اختلاف نظر به وجود بیاید و عده ای موافق و مخالف پیدا کند چرا که قرار بود انسان های زیادی در این راه کشته شوند. اما چه چیزی باعث می شد تا آن ها از این تصمیم تا این اندازه وحشت پیدا نمایند و با آن مخالفت نمایند؟

بین دولت اکوادور و آمریکای شمالی شراکت شکل گرفت و ساخت خط راه آهن بین آن شهر ها در سال 1899 آغاز شد. واقعیت این است که ساخت خط راه آهن آن هم در ارتفاعات یک کوه اصلا کار ساده ای نبود و هر چیزی می توانست آن را مختل نموده و باعث فاجعه انسانی وحشتناکی گردد. زمین لرزه های مکرر، باران های سنگین، وجود حیوانات مختلف مانند پلنگ های خالدار آمریکایی، مار های سمی، مالاریا و تب زرد همه و همه از عواملی بودند که می توانستند باعث تاخیر در پروژه شوند. اما شاید پر چالش ترین بخش ساخت این خط راه آهن، صخره ای بود که به آن لقب دماغ شیطان را داده بودند. برای رسیدن به بالای این صخره 800 متری، مهندسان ساختمان مجبور شدند تا روی صخره شیار هایی ایجاد نمایند تا در صورت ریزش باران بتواند با شیب مناسب از راستا عبور کند.

این باور در بین مردم اکوادور وجود داشت که شیطان، صخره دماغ شیطان را آن جا قرار داده است چرا که دوست ندارد در آن نقطه خط راه آهنی ساخته گردد و اگر انسان ها بخواهند برخلاف این خواسته عمل نمایند، باید بهای سنگینی بپردازند.

متاسفانه از ابتدا تا سرانجام ساخت این خط راه آهن، حدود 2000 نفر بر اثر عوامل مختلف مثل بیماری، کار زیاد و شرایط آب وهوایی کشته شدند که همه آن ها هم کارگرانی بودند که روی این پروژه کار می کردند، حتی بسیاری از آن ها از کشور های دیگر آمده بودند تا بتوانند پول خوبی از این کار کسب نمایند. در بین این افراد، زندانی هایی با اعمال شاقه هم وجود داشتند که به آن ها قول داده شده بود که در صورت اتمام این پروژه می توانند آزادی شان را بخرند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 520

به "راه آهنی که با مرگ 2000 نفر عنوان جاده مرگ را گرفت راه آهنی که جان 2000 نفر را گرفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه آهنی که با مرگ 2000 نفر عنوان جاده مرگ را گرفت راه آهنی که جان 2000 نفر را گرفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید