رافلز سیتی؛ پروژه 3.8 میلیارد دلاری با آسمانخراشی افقی

به گزارش وبسایت دانشجویی، طراحی این سازه از طریق یک طراح معماری برجسته به نام موشه سفدی اجرا شده و مساحت آن 1.12 میلیون متر مربع است. پروژه رافل سیتی از مجموعه ای از 8 برج و یک پل هوایی غول پیکر تشکیل شده که آن ها را به صورت عمودی به هم متصل می سازد. این پل هوایی افقی که 250 متر طول داشته و کریستال نام دارد، یکی از بلندترین پل های هوایی جهان به تعداد می آید.

رافلز سیتی؛ پروژه 3.8 میلیارد دلاری با آسمانخراشی افقی

وقتی که به طور کامل افتتاح شود، این پل دارای یک مکان تماشا، باغ های هوایی، یک استخر بزرگ و چندین رستوران خواهد بود. البته این تمام ماجرا نیست زیرا پل هوایی کریستال در طول شبه به یک پرتو نوری تبدیل می شود که آسمان را با پایکوبی نور خود روشن خواهد ساخت. مجموعه رافل سیتی چونگ خینگ، همچنین، شامل یک مرکز خرید بزرگ به مساحت 230.000 متر مربع، بیش از 1.400 آپارتمان مسکونی، یک هتل مجلل و 160.000 متر مربع فضای اداری لوکس خواهد بود.

اشاره ای آینده نگرانه به گذشته چونگ خینگ

ساخت هشتمین و آخرین آسمانخراش این پروژه بزرگ 3.8 میلیارد دلاری اخیراً به اتمام رسیده که به معنای افتتاح کل پروژه در آینده ای نزدیک است. در ساخت این پروژه از شکل کشتی های بادبانی قدیمی چینی الهام گرفته شده که اشاره ای است به گذشته شهر چونگ خینگ که یک مرکز تجارت دریایی در چین بوده است. این پروژه در مرکز بخش جنوب غربی شهر واقع شده که در تقاطع رودخانه یانگ تسه و رودخانه جیالینگ واقع شده است. توسعه دهنده این پروژه کمپانی CapitaLand است که یکی از بزرگ ترین کمپانی های فعال در حوزه ساخت و ساز در آسیا به تعداد می آید. این کمپانی اعلام کرده که با تکمیل فضای بیرونی پروژه، اکنون تمرکز خود را بر آماده سازی فضای داخلی سازه و ریزه کاری های آن متمرکز خواهد کرد و انتظار می رود که کل پروژه در سه ماهه دوم سال 2019 افتتاح شود.

به گفته لوکاس لوه، معاون مدیر عامل کمپانی CapitaLand، درخت های متعددی به پل هوایی این سازه منتقل شده که گفته می شود بلندترین عرشه تماشای در غرب چین را در خود دارد. وی در این باره چنین گفته است: پس از 6 سال ساخت و ساز با استفاده از تکنولوژی های مهندسی بومی، مفتخریم که در پروژه رافلز سیتی چونگ خینگ، یک شکل معماری نمادین که به یک کشتی قدرتمند بادبانی در حال حرکت به سمت جلوست را داشته باشیم. رافلز سیتی چونگ خینگ به نام یک مقصد گردشگری واجب برای ساکنان محلی و گردشگران داخل و خارجی، با استقابل شدیدی از مشتریان ما روبرو شده است.

این سازه که در زمینی به مساحت بیش از 9.2 هکتار ساخته شد، هشتمین پروژه رافلز سیتی متعلق به کمپانی سازنده در کشور چین است. نمونه های دیگری از سازه های بزرگ با این نام در شهرهای پکن، چنگدو، هانگژو، نینگبو، شنژن و شانگهای ساخته شده که شهر شانگهای تنها شهری در چین است که دو سازه غول پیکر با این نام در آن وجود دارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 586

به "رافلز سیتی؛ پروژه 3.8 میلیارد دلاری با آسمانخراشی افقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رافلز سیتی؛ پروژه 3.8 میلیارد دلاری با آسمانخراشی افقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید