ملاقات زنگنه با نوواک در سفر به مسکو

به گزارش وبسایت دانشجویی، خبرگزاری خبرنگاران- بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت کشورمان و الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه بر تقویت همکاری های ایران و روسیه در حوزه نفت و انرژی تاکید کردند.

ملاقات زنگنه با نوواک در سفر به مسکو

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، بیژن نامدار زنگنه و الکساندر نوواک بر تقویت همکاری های ایران و روسیه در حوزه نفت و انرژی تاکید نمودند.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران که برای آنالیز وضع بازار جهانی نفت به مسکو سفر نموده است، ظهر امروز با الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه و نیکلای شلگینوف وزیر انرژی این کشور ملاقات و مصاحبه کرد.

در این ملاقات کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران، ساعدی نماینده مجلس، رحیمی مظفری از اعضای هیات رئیسه کمیسیون انرژی و بهروز نعمتی مشاور وزیر نفت کشورمان و نیز اعضای هیات بلندپایه روسی حضور داشتند.

بیژن زنگنه در این ملاقات با اشاره به همکاری های رو به گسترش تهران و مسکو در حوزه های مختلف و بویژه در زمینه نفت و گاز گفت: خوشبختانه این همکاری ها روز به روز در حال گسترش است.

وی با اشاره نقش مهم و مثبت روسیه در اوپک و اوپک پلاس اضافه کرد: در شرایط کنونی، از جمله تحمیل تحریم های ظالمانه آمریکا بر ایران و روسیه، تقویت همگرایی و همکاری دوکشور بسیار مهم و تاثیرگذار است.

زنگنه با اشاره به اینکه در سال های اخیر همکاری نزدیک و تنگاتنگی در حوزه نفت و انرژی، بین دوکشور وجود داشت تاکید نمود: ما همچنان خواهان تعمیق این همکاری ها به منظور بی اثر کردن پیامد های تحریم هستیم.

وزیر نفت کشورمان با بیان اینکه در عرصه بین المللی تغییر و تحولات بسیاری شکل گرفته است، گفت: در هر شرایطی روابط ایران و روسیه دچار تغییر نخواهد شد و تهران مصمم به تحکیم روابط با روسیه است.

معاون نخست وزیر روسیه هم در این ملاقات با ابراز خرسندی از مناسبات رو به افزایش دو کشور گفت: روسیه نیز به طور قطع خواهان همگرایی بیشتر با ایران در همه زمینه ها و بویژه در حوزه نفت و انرژی است.

الکساندر نوواک اضافه کرد: در سال های اخیر رایزنی بین اعضای اوپک و اوپک پلاس موثر بوده و روسیه کوشش نموده است نقشی سازنده ایفا نماید.

نوواک گفت: ایران و روسیه در حوزه نفت و انرژی همیشه همکاری های نزدیک و روبه رشدی داشته اند و این همکاری ها همچنان تداوم خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 231

به "ملاقات زنگنه با نوواک در سفر به مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات زنگنه با نوواک در سفر به مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید