خط انتقال آبرسانی از نهند به تبریز سرعت می گیرد

به گزارش وبسایت دانشجویی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از اختصاص 45 میلیارد تومان برای اجرای چند پروژه آبرسانی استان اطلاع داد و گفت: با این اعتبار اجرای خط انتقال جدید آبرسانی از سد نهند به تبریز سرعت می گیرد.

خط انتقال آبرسانی از نهند به تبریز سرعت می گیرد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از اختصاص 45 میلیارد تومان برای اجرای چند پروژه آبرسانی استان اطلاع داد و گفت: با این اعتبار اجرای خط انتقال جدید آبرسانی از سد نهند به تبریز سرعت می گیرد.

به گزارش خبرنگاران آدربایجان شرقی ،داود بهبودی روز شنبه در تبادل نظر با خبرنگاران اظهار کرد: بنا به پیشنهاد وزارت کشور و تایید سازمان برنامه و بودجه کشور، این میزان اعتبار به صورت تملک دارایی سرمایه ای، برای اجرای خط انتقال آبرسانی از نهند به تبریز، پروژه حفر 30 حلقه چاه در نهند و نیز افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ شماره 5 آبرسانی زرینه رود به تبریز در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت اختصاص این اعتبار در سرعت بخشیدن به پروژه های آبرسانی استان، اضافه کرد: کلان شهر تبریز در سال های اخیر با مسائل عمده در زمینه آب روبرو و شاهد قطعی های مکرر آب شرب در فصل تابستان بوده است.

بهبودی با بیان اینکه سرانه مصرف آب به دلایل بهداشتی و توسعه شهر تبریز، افزایش یافته است، اضافه کرد: تامین آب از منابع مختلف با افزایش ظرفیت های موجود و تسریع پروژه های نیمه تمام با اعتبار پیش بینی شده برای کوتاه مدت گره گشای مسائل شرب شهر تبریز خواهد بود.

آب شرب مورد احتیاج تبریز از زرینه رود 55 درصد، چاه های موجود در دامنه شمالی سهند در شرق تبریز و محدوده شهر 31 درصد، سد نهند 13 درصد و قنات های تبریز حدود یک درصد تأمین می گردد که حفر چاه های جدید، وارد فاز شدن چاه های متروکه و افزایش دبی آب اختصاصی از سد نهند راهکارهای میان مدت برای برطرف مشکل آب شرب این شهر است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 360

به "خط انتقال آبرسانی از نهند به تبریز سرعت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط انتقال آبرسانی از نهند به تبریز سرعت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید