حذف قالیباف از لیست پایداری

به گزارش وبسایت دانشجویی، ضرغامی، نیکزاد، محسن رضایی و پرویز فتاح هم وارد گزینه های جبهه پایداری شدند. درحالی که قبلا سعید جلیلی و خود محصولی دبیرکل این حزب جزء گزینه های انتخاباتی 1400 این جریان اعلام شده بودند، حالا خود محصولی از جلسه با دیگران حتی ابراهیم رئیسی هم خبر داده است.

حذف قالیباف از لیست پایداری

به گزراش شرق، اما در میان گزینه های این جبهه نامی از باقر قالیباف یکی از مطرح ترین نامزدهای انتخاباتی 1400 اصولگرایان دیده نمی گردد؛ آن هم در حالی که گفته می شد جبهه پایداری مخالف حضور قالیباف در فهرست انتخاباتی اصولگرایان تهران برای مجلس یازدهم بوده است؛ اما صادق محصولی در سخنانی برخلاف این روایت، اصولگرایان را متهم به صداقت نداشتن کرد و گفت که سال گذشته برای قرار دریافت در فهرست انتخاباتی اصولگرایان از نامزدها خواسته شده بود که از جبهه پایداری اعلام برائت نمایند.

دبیرکل جبهه پایداری در یک نشست دانشجویی گفته که در جلسه مشورتی نامزد های جوان یکی از افراد به ظاهر انقلابی هم گفته بود که فعلا اعلام برائت کنید تا در لیست ائتلاف وارد شوید و بعدا کار خودتان را انجام دهید! او اصولگرایان را متهم به این نموده که دنباله رو ایده هدف وسیله را توجیه می نماید هستند.

محصولی به طور معین درباره قالیباف گفته است: به نظر ما کسی که به تازگی رئیس مجلس شده، بهتر است که برای ریاست جمهوری هم اقدام نکند. مردم اکنون به اقدام انقلابی در مجلس امید بسته اند و معطوف شدن ایشان به ریاست جمهوری این را زیر سؤال می برد و مسائلی ایجاد می گردد. البته این مطلب موضع ما قبل از انتخاب هیئت رئیسه مجلس هم بود.

محصولی گفته که متأسفانه بعضی دوستان انرژی خود را بر تخریب پایداری گذاشتند، این در حالی است که پیش از او دبیرکل سابق یعنی مرتضی آقاتهرانی اعلام نموده بود که اصولگرایی تمام شده و ما با آن دیگر کاری نداریم. از آن سو ضرغامی هم مصاحبه ای انجام داده؛ اما باز طبق معمول آمدنش را در لفافه تعارفات غیر مستقیم پیچیده و گفته است: من مؤمن آماده ام که هر لحظه احتیاج باشد در هر موقعیتی بازیگری کنم. کسی روی نیمکت با کت و شلوار نمی نشیند؛ بلکه دائم خودش را آماده می نماید. من هم صبح تا شب جلساتی برای حل مسائل اساسی مردم دارم. هرچه جلوتر می رویم و چیزی هم به ثبت نام ها نمانده، من فضا را که می بینم، وظیفه خود را برای ثبت نام در انتخابات سنگین تر احساس می کنم و وقتی صحنه و آرایش را می بینم، بیشتر احساس تکلیف می کنم.

درحالی که جبهه پایداری از رایزنی با ضرغامی صحبت نموده؛ اما خودش ادعا نموده که مستقل است و با بقیه فرق می نماید: من مستقلم. با بقیه فرق می کنم. بسیاری از دوستان عزیز ما که در حوزه انتخابات فعال هستند، یک طور وابسته به جریانات سیاسی هستند. البته افراد مستقلی هم داریم؛ ولی مستقل هستم و هیچ نسبتی با جریانات سیاسی ندارم. برایشان معادلات جریان ها مهم است و خود را در آن معاملات تنظیم می نمایند. الان دو، سه نهاد مختلف و جامعه روحانیت مبارز را داریم که این دوره به طور جدی در انتخابات وارد شده و جمنا که با تغییر نام به نام شورای ائتلاف، فعال است.

جریانات مستقلی هم هستند؛ جریاناتی که با هیچ کدام از این دو نیستند، هم دارند کنشگری می نمایند، طرفدار و سمپات دارند و بخشی از جامعه را می توانند تحت تأثیر قرار دهند. من جزء آن نامزدهایی هستم که هیچ نسبتی با جریانات سیاسی ندارم. با همه آنها دوستی و رفاقت و تعامل دارم و زیادی هم دارم. کمی باید از آن بکاهم. ضرغامی به طور کلی منکر اصولگرا بودن یا حتی نزدیک بودن خودش به اصولگرایان شده است؛ اما پاسخ نداده که پس چرا جبهه پایداری او را به عنوان یکی از گزینه های خود برگزیده است.

این رویه نفی هویت سیاسی البته در جریان اصولگرایی مسبوق به سابقه است و دیگرانی مانند محسن رضایی یا حتی بادامچیان هم گاه از اصولگرا نبودن خود یا خاتمه شرایط دوجریانی در فضای سیاسی کشور سخن گفته اند و خود را تافته جدابافته دانسته اند. تا جایی که ضرغامی گفته است: سال گذشته یک عده آمدند شعار دادند اصلاح طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا. من گفتم اینکه شعار من است.

جالب اینکه مشابه این ادعا را بادامچیان هم نموده بود! ضرغامی میزبانی های عصرانه خود با چهره های سیاسی و غیر سیاسی را شاهد اصولگرا نبودن خود آورده است. این در حالی است که از همان چند سال پیش که این را شروع کرد، همه معتقد بودند که این رویه جدید او با نگاه انتخاباتی تبلیغاتی شروع شده است. شاید بتوان گفت او سیاسیون را هزینه تبلیغات آینده خود نموده تا بعدا از این رویه استفاده تبلیغاتی کند.

او گفته است: من با حسین کروبی جلسه داشتم، هر بار من می گفتم فتنه، او می گفت جنبش؛ یعنی این قدر ما دو سر طیف هستیم. کسی هم که دو سر طیف نباشد، می گوید حوادث 88. شاید کسی خنده اش بگیرد؛ اما ما مثل بچه آدم حرف می زنیم و این اشکالی ندارد. قهر که نیستیم. این قهر و آشتی بچگانه محله های قدیمی ما در بعضی مسئولان جدی تر است. آنها از امثال من استنطاق می نمایند. باورتان می گردد وقتی من با مهدی نصیری که پرچم دار جریان انقلاب در دو دهه گذشته بوده، مصاحبه کردم بعضی دوستان همه ما منتقد هستیم و هرکدام یک حدی در مقابل جریان رسمی نظام موضع داریم، می گفتند رفتار شما رفتار خوبی نیست. او الان در مقابل جریان رسمی نظام موضع دارد. همه ما منتقد هستیم و هر کدام یک حدی موضع داریم.

منبع: فرارو
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 364

به "حذف قالیباف از لیست پایداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف قالیباف از لیست پایداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید