توقف صدور ویزای امارات برای شهروندان ایرانی

به گزارش وبسایت دانشجویی، دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از توقف عملی صدور ویزای امارات برای شهروندان ایرانی اطلاع داد.

توقف صدور ویزای امارات برای شهروندان ایرانی

برخلاف اعلام قبلی مبنی بر باز شدن مرزهای هوایی و شروع صدور ویزای امارات برای شهروندان ایرانی از روز پنجشنبه 26 تیرماه، امارات به درخواست ها پاسخی نداده و عملا صدور ویزا برای اتباع ایرانی متوقف شده است. علی قربانی، دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و دنیاگردی ایران، در این رابطه چنین گفت:

امارات از زمانی که خاطرنشان کرد مرزهای هوایی را باز نموده و صدور ویزای توریستی را برای شهروندان ایرانی از سر گرفته، به درخواست ها پاسخی نداده و عملا صدور ویزا برای اتباع ایرانی متوقف شده است.

وی اضافه نمود:

امارات تا کنون شرح و یا دلیل رسمی برای توقف صدور ویزا بیان ننموده است؛ اما بنا بر اظهارات بعضی کارگزاران دبی احتمالا افزایش آمار مبتلایان کرونا در ایران عامل این تأمل و درنگ امارات بوده است.

قربانی این شرح را نیز اضافه نمود که صدور ویزای امارات به وسیله سفارت این کشور صورت نمی گیرد و اگر در این مدت بعضی با سفارت تماس گرفته اند و با این پاسخ روبرو شده اند که ویزا صادر نمی نمایند، دلیل این است که سفارت امارات نقشی در صدور ویزا ندارد. ویزای این کشور به وسیله اداره مهاجرت امارات صادر می گردد و مسافر امکان ارائه مستقیم درخواست به این اداره را ندارد و باید به وسیله کفیل (یک شرکت و کارگزار در دبی یا آژانس مسافرتی که ضمانت مسافر را به عهده می گیرد تا در تاریخ مقرر از این کشور خارج گردد) اقدام کند. پس از آنالیز و تایید مدارک، ویزای متقاضی ایمیل می گردد.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و دنیا گردی درباره پروازهای شرکت های هواپیمایی ایرانی و اماراتی که با وجود توقف صدور ویزا همچنان درحال فروش بلیط هستند، اظهار کرد:

طبیعتا اگر ویزا نباشد، امکان سفر با این پروازها وجود ندارد. پروازهایی که برقرار شده بیشتر برای مسافرانی قابل استفاده است که کارت اقامت امارات را دارند. این دسته از مسافران هم بهتر است برای جلوگیری از هر گونه ضرر اقتصادی، پیش از خرید بلیط، از برقراری صد درصد پرواز در این راستا و در تاریخ مورد نظر، اطمینان کامل پیدا نمایند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 868

به "توقف صدور ویزای امارات برای شهروندان ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف صدور ویزای امارات برای شهروندان ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید