تشکیل کارگروه آنالیز چگونگی واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش

به گزارش وبسایت دانشجویی، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تشکیل کار گروهی ویژه برای آنالیز فرایند چگونگی واگذاری مهدهای کودک به وزارت آموزش و پرورش اطلاع داد.

تشکیل کارگروه آنالیز چگونگی واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در تبادل نظر با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران به تشریح آخرین جزئیات فرایند واگذاری مهدهای کودک به وزارت آموزش و پرورش پرداخت.

مسعودی فرید اظهار کرد:چگونگی واگذاری مهدهای کودک به وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر در یک کارگروه در دست آنالیز است و تکلیف نهایی آن ها ظرف 2 تا 3 ماه آینده معین خواهد شد.

وی اضافه نمود: هم اکنون همه مهدهای کودک کشور توسط بخش خصوصی مدیریت می شوند و کارمندان آن ها هم بالطبع کارمند بخش خصوصی و غیر دولتی محسوب می شوند و طبیعتا موضوع جابجایی آن ها دست خود مدیران مهد است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور توضیح داد: مجوز همه مهدهای کودک کشور که در گذشته از سازمان بهزیستی دریافت نموده اند، تا زمان صدور مجوزهای جدید معتبر است و فعلا احتیاجی به انجام تغییر خاصی نیست.

دریافت مجوز جدید مهدهای کودک بار اقتصادی خاصی به دنبال ندارد

مسعودی فرید در ادامه گفت: در حال حاضر معین نشده است که بار اقتصادی صدور مجوزهای جدید با واگذاری مهدهای کودک به وزارت آموزش و پرورش بر دوش مهدهای کودک خواهد بود یا خود وزارت آموزش و پرورش باید هزینه جابجایی های این چنینی را پرداخت کند.

وی تاکید نمود: فرایند گذار و ادامه فعالیت مهدهای کودک در کارگروهی مشترک با عضویت سازمان بهزیستی کشور و وزارت آموزش و پرورش پیگیری می گردد و این فرایند طوری نیست که به صورت یک دفعه ای قابل انجام باشد تا در نهایت استرس کمتری به مدیران مهدهای کودک وارد گردد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: دریافت مجوز جدید پس از صدور دستورالعملهای مورد احتیاج برای ادامه فعالیت مهدهای کودک بار اقتصادی خاصی را به همراه نخواهد داشت و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

مسعودی فرید یادآور شد: پس از تدارک دیده شدن ملزومات واگذاری مهدهای کودک، کم کم اینکار آغاز شده و مدیران مهدهای کودک فرایند فعالیت خود را دامه داده و دنبال می نمایند.

کارگروه فرایند گذار، پیگیر سرنوشت مهدهای کودک

وی تاکید نمود: بحث اینکه مهدهای کودک همچنان توسط بخش خصوصی اداره گردد و یا به بخش دولتی واگذار گردد، از جمله مباحثی است که در کار گروه فرایند گذار مهدهای کودک مورد بحث و آنالیز قرار خواهد گرفت.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: تا صدور مجوزهای جدید، مهدهای کودک با همان فرایند قبلی فعالیتهای خودرا دنبال می نمایند و تغییر خاصی در کارکرد آن ها ایجاد نخواهد شد.

بر اساس آخرین اخبار مقرر شده است که مهدهای کودک از این به بعد به جای سازمان بهزیستی کشور، تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش به فعالیت خود ادامه بدهند و جابجایی های مورد احتیاج در این راستا در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 241

به "تشکیل کارگروه آنالیز چگونگی واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کارگروه آنالیز چگونگی واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید