تزریق 340 هزار دُز واکسن به اتباع خارجی، نحوه بهره مندی اتباع از بیمه سلامت

به گزارش وبسایت دانشجویی، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از تزریق 340 هزار دُز واکسن کرونا به پناهندگان و اتباع خارجی اطلاع داد و فرایند بهره مندی اتباع از بیمه سلامت را تشریح کرد.

تزریق 340 هزار دُز واکسن به اتباع خارجی، نحوه بهره مندی اتباع از بیمه سلامت

مهدی محمودی در گفت وگو با خبرنگاران، در تشریح فرایند واکسیناسیون اتباع و مهاجرین خارجی گفت: واکسیناسیون اتباع خارجی بر اساس سن در کشورمان انجام می گردد ولی تا کنون هیچ یاریی بصورت رسمی برای تهیه واکسن صورت نگرفته است، این در حالی است که قول مساعدت جهت تهیه واکسن از سوی سازمانهای بین المللی صورت پذیرفته است.

وی درباره تعداد مهاجرین خارجی که واکسن کرونا دریافت نموده اند، اضافه کرد: واکسیناسیون پناهندگان و اتباع خارجی براساس سند ملی کشور جمهوری اسلامی ایران تا کنون حدود 340 هزار دُز صورت گرفته است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور درباره خدمات بهداشتی و درمانی که در کشور جمهوری اسلامی ایران به اتباع خارجی ارائه می گردد به اجرای طرح غربالگری رایگان 2میلیون و 722 هزارو 659 نفر از اتباع خارجی مقیم کشور طی دو مرحله همچون ایرانیان اشاره نمود و اضافه کرد: غربالگری مرحله سوم هم در حال انجام است. بعلاوه راه اندازی نقاهتگاه های ویژه داخل مهمانشهرها برای بیماران مبتلا به بیماری کووید-19(بصورت مجزا مرد و زن) و خرید اقلام بهداشتی، تجهیزات پزشکی و دارو در راستای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری کووید 19 با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به وسیله یاری سازمان های بین المللی و توزیع آن در بین پناهندگان و مراکز درمانی و بهداشتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: کلیه خدمات بهداشتی و درمانی همچون اتباع ایرانی برای پناهندگان مبتلا به کووید 19 و آموزش دقیق پروتکل های بهداشتی به اتباع خارجی شامل آموزش فاصله گذاری اجتماعی، آموزش استفاده از ماسک و الزام استفاده از آن(به وسیله ارسال پیغام کوتاه، تهیه کتابچه و ساخت انیمیشن کوتاه به زبانهای محلی) از دیگر اقداماتی بوده که برای اتباع و مهاجرین خارجی صورت گرفته است.

محمودی در بخش دیگری از صحبت های خود در تشریح فرایند بهره مندی اتباع از بیمه سلامت و تعداد اتباعی که از این امکان استفاده می نمایند، گفت: از سال 1394 با امضاء تفاهم نامه مشترک بین وزارت کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(سازمان بیمه سلامت ایران) و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی طرح بیمه سلامت همگانی برای پناهندگان ساکن جمهوری اسلامی ایران با همکاری دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران به اجرا عایدی وکلیه پناهندگان ثبت نام شده همچون ایرانیان از مزایای بسته بیمه سلامت جامع پایه (دفترچه بیمه) برخوردار شدند که شامل خدمات درمانی سرپایی، بستری و بستری موقت است.

به گفته وی، به این ترتیب تا به امروز هفت مرحله از آن اجرا و تعداد یک میلیون و 173 هزار و 902 نفر از پناهندگان دارای بیماری خاص و آسیب پذیر بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و از مزایای بیمه ای آن استفاده کردند، ضمن اینکه مابقی پناهندگان غیر آسیب پذیر هم به شرط پرداخت حق بیمه مصوب می توانند از طرح بیمه سلامت استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 646

به "تزریق 340 هزار دُز واکسن به اتباع خارجی، نحوه بهره مندی اتباع از بیمه سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق 340 هزار دُز واکسن به اتباع خارجی، نحوه بهره مندی اتباع از بیمه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید