ایجاد 225 هزار شغل برکت با حمایت از صنایع بزرگ و کوچک

به گزارش وبسایت دانشجویی، خبرگزاری خبرنگاران- حمایت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد اشتغال برای 225 هزار نفر را در پی داشته است.

ایجاد 225 هزار شغل برکت با حمایت از صنایع بزرگ و کوچک

مدیرعامل بنیاد برکت در حاشیه مراسم افتتاح طرح مشارکتی این بنیاد در شهرستان آران و بیدگل با اعلام این خبر افزود: حمایت و توانمندسازی اقتصادی 930 واحد بزرگ، میانه و کوچک تولیدی و صنعتی در قالب مدل های بنگاه محور، تسهیلات محور، کارگاهی و مشارکت مدنی باعث ایجاد 225 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در منطقه ها محروم و کمتر پیشرفته کشور شده است.

محمد ترکمانه تاکید کرد: حجم کل سرمایه گذاری برای حمایت و توانمندسازی این 930 واحد تولیدی و صنعتی بالغ بر 80 هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به طرح مشارکتی این بنیاد در آران و بیدگل گفت: این واحد تولید اسباب بازی، بازی های فکری و ابزار کمک آموزشی با حمایت 30 میلیارد ریالی در قالب مشارکت مدنی مشغول به فعالیت شده است.

وی ادامه داد: بنیاد برکت این اندازه اعتبار را برای تکمیل سرمایه در گردش و فاز توسعه در اختیار این واحد تولیدی قرار داده است.

ترکمانه از اشتغال 200 نفر در این واحد تولید اسباب بازی خبر داد و گفت: در حال حاضر 60 نفر به شکل مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به کار شده اند و 140 نفر دیگر نیز به صورت غیرمستقیم و اشتغال خانگی با آن همکاری دارند.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: اغلب افرادی که در این واحد تولید اسباب بازی، بازی های فکری و ابزار کمک آموزشی به کار گرفته شده اند از اقشار آسیب پذیر جامعه از جمله معلولان، افراد کم توان و زنان سرپرست خانوار هستند.

وی یادآور شد: حمایت بنیاد برکت باعث احیا و فعالیت مجدد این واحد تولیدی شده است و در حال حاضر ظرفیت تولید یک میلیون قطعه اسباب بازی در سال را دارد.

ترکمانه از آمادگی بنیاد برکت برای مشارکت در توسعه این واحد تولید اسباب بازی خبر داد و شرح داد: امیدواریم که با اجرای فاز توسعه و افزایش اندازه تولید، فرصت اشتغال برای افراد بیشتری از اقشار آسیب پذیر در منطقه آران و بیدگل ایجاد شود.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح فعالیت های این بنیاد در حوزه توانمندسازی اقتصادی در استان اصفهان گفت: بنیاد برکت تا به امروز از 12 شرکت در قالب طرح اقتصادی بنگاه محور و 21 واحد تولیدی در قالب مدل تسهیلات محور حمایت نموده و در این بنگاه های صنعتی بزرگ، میانه و کوچک سرمایه گذاری و مشارکت نموده است.

وی افزود: بنیاد همچنین از سه واحد تولید تن ماهی، صنایع دستی و اسباب بازی در استان اصفهان در قالب مدل مشارکت مدنی حمایت و پشتیبانی نموده است.

گفتنی است، مدیرعامل بنیاد برکت در سفر به استان اصفهان علاوه بر افتتاح واحد مشارکتی تولید اسباب بازی در آران و بیدگل، از دیگر طرح مشارکت مدنی تولید صنایع دستی آقاجانی در شهرک صنعتی دولت آباد نیز بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 874

به "ایجاد 225 هزار شغل برکت با حمایت از صنایع بزرگ و کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد 225 هزار شغل برکت با حمایت از صنایع بزرگ و کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید