انجام بیش از 865 هزار ماموریت در اورژانس اجتماعی طی سال گذشته

به گزارش وبسایت دانشجویی، رئیس دفتر گروه آسیب های اجتماعی بهزیستی گفت که در سال گذشته اورژانس اجتماعی در مجموع بیش از 865 هزار ماموریت داشت که در چهار فعالیت اورژانس اجتماعی بود.

انجام بیش از 865 هزار ماموریت در اورژانس اجتماعی طی سال گذشته

به گزارش خبرنگاران، دکتر حسین اسدبیگی در نشست تخصصی آنالیز شرایط اورژانس اجتماعی کشور با بیان اینکه اورژانس اجتماعی یک برنامه ای برای مقابله با آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آنها از سال 1378 با راه اندازی 9 مرکز مداخله در بحران به صورت مراکز ثابت راه اندازی شده است، گفت: در سال 1383 خط تلفنی 123 راه اندازی شد که البته از سال های قبل نیز شماره تلفنهایی اعلام شده بود و افراد می توانستند برای اعلام مشکلاتشان تماس بگیرند اما به طور رسمی این شماره رند (123) در سال 83 راه اندازی شد و سال 87 خودروهای خدمات سیار که روانشناس و مددکار به همراه راننده در جایی که آسیب اجتماعی وجود دارد مراجعه می نمایند، افتتاح شد که از آنجا اورژانس اجتماعی نام گرفت.

اسدبیگی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما در کشور در تمام استان ها و شهرستان ها که جمعیت بالاتر از 50 هزار نفر دارند اورژانس اجتماعی را داریم و تعداد نیروهای ما 4300 هزار نفر است که باتوجه به اینکه آسیبها و اسیب دیدگان زیاد و شهرستانها و روستاها و شهرهای زیادی هستند که احتیاج به راه اندازی مراکز دیگری علاوه بر آن مراکز قبلی هستند، بسیار کم است. اگرچه در برنامه ششم توسعه در ماده 80 گفته شده که باید در تمام شهرهای بالای 50 هزار نفر راه اندازی گردد و از آن موقع 150 مرکز به مراکز قبلی اضافه شده و اکنون حدود 362 مرکز در ایران داریم.

به گفته وی، بعلاوه حدود 300 خودرو خدمات سیار داریم که از سال 87 خریداری شد، البته اکنون بعد از 14 سال این خودروها در حال پوسیدگی است و باید جایگزین گردد اما متاسفانه نتوانستیم برای این 150 مرکز جدیدی که سال 96 افتتاح شد خودرو جدیدی بگیریم و اینها استیجاری هستند؛ حدود 130 خودرو استیجاری هستند که باید بتوانیم امکاناتی را از دولت بگیریم.

وی در ادامه درخصوص نیروهای اورژانس اجتماعی گفت: متاسفانه با حقوق های کمی که پرداخت می کنیم بعضی نیروهای از دست می فرایند و ممکن است در جای دیگری استخدام شوند و احتیاجمند مصوبه های مجلس و هیات دولت هستیم. چالش های زیادی در اورژانس اجتماعی داریم که از جمله آن حقوق است که باید سازمان مدیریت و مجلس به ما این امکان را دهند. باید گفت بسیاری از نیروها به موقع حقوق را دریافت نمی نمایند.

رئیس دفتر گروه آسیب های اجتماعی بهزیستی گفت: امید است با گذشت زمان برای پیشگیری از آسیب ها برنامه های زیادی مدون گردد.

اسدبیگی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه آماری از فعالیتها در اورژانس اجتماعی پرداخت و گفت: در سال گذشته اورژانس اجتماعی در مجموع بیش از 865 هزار ماموریت داشت که در چهار فعالیت اورژانس اجتماعی بود.

وی با بیان اینکه ما دو نوع تماس مرتبط و غیرمرتبط داریم، گفت: تماس های مرتبط بالای 500 هزار تماس بود. در خدمات سیار بیش از 200 هزار ماموریت و در مداخله در بحران بیش از 72 هزار فعالیت داشتیم. بعلاوه حدود 2200 نیروی قراردادی داریم به این معنی که قراردادشان با بهزیستی استان است و حدود 1200 نفر هم قرارداد به صورت قرارداد خرید خدمت با موسسات هستند که زیر نظر آنها هستند اما از دید سازمان بهزیستی برای ما فرقی ندارند و همه این افراد حقوق برابر دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 685

به "انجام بیش از 865 هزار ماموریت در اورژانس اجتماعی طی سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام بیش از 865 هزار ماموریت در اورژانس اجتماعی طی سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید