انتشار کتاب ادبیات تطبیقی بچه ها ویژه اولیا و مربیان

به گزارش وبسایت دانشجویی، خبرگزاری خبرنگاران- ادبیات تطبیقی بچه ها کتابی پژوهشی ویژه اولیای تربیتی، مربیان و پژوهش گران است که به ما می گوید چگونه ادبیات کودک از مرز های زبانی و فرهنگی فراتر رفته است.

انتشار کتاب ادبیات تطبیقی بچه ها ویژه اولیا و مربیان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، ایمر اَسالیون، استاد دانشگاه و پژوهش گر آلمانی این کتاب را نوشته است، او به این موضوع اشاره کرده که مطالعات ادبیات کودک، بیشتر وقت ها مبتنی بر این ایده است و آنچه برای بچه ها نوشته می شود، ماهیتی فراملی و جهانی دارد و باید به صورت یک مجموعه در نظر گرفته شود.

نویسنده همچنین متوجه این نکته بوده که از وقتی کتاب ها و مجله ها، به ویژه آن ها که برای مخاطب کودک و نوجوان اند در اروپای قرن 18 با شمارگان بالا تولید شدند ادبیات کودک از مرز های زبانی و فرهنگی فراتر رفت. از آنجا که بخش بزرگی از این تولیدات، اثر های ترجمه شده بود، همین امر عرصه مناسبی برای پژوهش های تطبیقی فراهم آورد.

کتاب پژوهشی ادبیات تطبیقی بچه ها را که به تازگی از سوی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان منتشر شده است، مریم جلالی و محبوبه فرهنگی ترجمه کرده اند.

این کتاب شش فصل را دربر می گیرد. فصل اول تا سوم، تلاشی برای توصیف و طبقه بندی ادبیات تطبیقی کودک از نظر تاریخی و قلمرو های عملکرد آن است. فصل چهارم تا ششم، پژوهشی دقیق و ژرف از ترجمه و دریافت ادبیات کودک در اختیار می گذارد که جزو بحث های اصلی در مطالعات تطبیقی است.

ادبیات تطبیقی بچه ها با شمارگان یک هزار نسخه و قیمت 55 هزار تومان در فروشگاه های کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و فروشگاه اینترنتی محصولات کانون به نشانی shop.kpf.ir در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

یادآوری می شود از مجموعه کتاب های پژوهشی کانون سه عنوان دیگر با نام های درآمدی بر رویکرد های زیبایی شناختی به ادبیات کودک، قرون کودکی، تاریخ اجتماعی، زندگی خانوادگی و فلسفه کودکی منتشر شده است

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 176

به "انتشار کتاب ادبیات تطبیقی بچه ها ویژه اولیا و مربیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار کتاب ادبیات تطبیقی بچه ها ویژه اولیا و مربیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید