آلمان در روز های سرانجام جنگ جهانی دوم

به گزارش وبسایت دانشجویی، مردم آلمان بهای سنگینی برای ایده رجحان نژادی و یهودی ستیزی رژیم هیتلر پرداختند.

آلمان در روز های سرانجام جنگ جهانی دوم

روز هشتم ماه مه سال 1945 جنگ جهانی دوم با 60 میلیون کشته به پایان رسید.

مردم آلمان بهای سنگینی برای ایده برتری نژادیو یهودی ستیزی رژیم هیتلر پرداختند. عکس هایی از آرشیو خبرگزاری آلمان در این گزارش تصویری:

اینجا برلین است و یک سرباز روس دوچرخه یک زن آلمانی را می خواهد از او بگیرد. جنگ پایان گرفت و همه چیز به غنیمت گرفته شد، حتی زنان. تجاوز جنسی سربازان به زنان بخشی از جنگ بود که همه کشورهای درگیر سال ها از سر شرم در مورد آن سکوت کردند.

اینجا مونیخ است. آلمان تسلیم شده است. بخش های وسیعی از شهر ویران شده و کنترل شهر بدست نیروهای آمریکایی درآمده است.

اینجا اردوگاه مرگ داخائو است. واگن های داخل اردوگاه مملو از اجساد یهودیان، کمونیست ها و همجنس گرایان و اقلیت سنتی و روما یا کولی ها است که بدست قصابان رژیم نازی به قتل رسیده اند. تلخی تاریخ اینجا است که ده ها سال بعد افرادی این جنایت را دروغ می نامند و آرزوی بازگشت پیشوا را دارند.

اینجا برلین است. تمامی شهر به ویرانه ای تبدیل شده است. سربازان مجروح آلمانی که حالا اسیر هم هستند بر روی برانکاردها و در هوای آزاد نگهداری می شوند.

آری اینجا مرکز شهر هانوفر است. 88 حمله هوایی شهر را به ویرانه تبدیل کرده و 80 درصد خانه های شهر غیر قابل سکونت شده اند.

اگر از سالمندان این روز ها که در آن دوران کودک یا نوجوان بودند بپرسید از آن روز ها چه به یاد دارند خواهند گفت گرسنگی. همه گرسنه بودند و دربدر به دنبال غذا! هجوم مردم به قطار های بمباران شده برای یافتن یک تکه نان در روز های پایان جنگ.

دو مرد در یکی از خیابان های برلین در حال جدا کردن تکه های گوشت از لاشه یک اسب هستند که در حین بمباران شهر کشته شده.

اینجا خیابان آرژانتین در برلین است. جنگ به پایان رسیده و مردم درگیر مصیبت های بعد از آن هستند. صفی برای دریافت مواد غذایی.

اینجا فرانکفورت است. در آن روزها بخاطر سرمای وحشتناک حمله به کامیون ها و قطارهای حامل ذغال سنگ و غارت آن ها امری عادی شده بود. کار حتی به جایی کشید که کاردینال یوزف فرینگس در شهر کلن دزدی ذغال سنگ و غذا برای زنده ماندن را مجاز دانست.

اینجا امدن (Emden) شهری واقع در شمال آلمان است. 181 فروند هواپیمای کانادایی طی مدت 18 دقیقه 15 هزار بمب بر سر شهر فرو ریختند. در روز هشتم ماه مه سال 1945 زنی به همراه فرزندش از خیابانی در حال عبور است.

تلفات جنگ آنقدر زیاد بود که دیگر فرصتی برای برگزاری مراسم باقی نمی ماند. اجساد از زیر آوار بمباران ها خارج و در همان محل دفن می شدند. زنی در حال سر و سامان دادن به قبر های قربانیان جنگ و کودکی که تا چشم باز کرد قبر دید و ویرانی.

اینجا درسدن است. در چهار حمله هوایی بین روز های 13 تا 15 فوریه 778 بمب افکن بریتانیایی 3 هزار 900 تن بمب آتش زا بر سر شهر فرو ریختند و آن را به جهنمی برای ساکنانش تبدیل کردند. این حملات بین 22 تا 25 هزار نفر کشته برجای گذاشت.

اینجا خیابان برناور (Bernauer) در برلین است. حالا سه سالی از پایان جنگ می گذرد. از میانه ویرانه ها آجرهایش را جدا کرد ه اند تا ساخت و ساز را دوباره شروع کنند.

زندگی آرام آرام به جریان افتاده است. هیاهوی بچه ها آلمانی در حیاط مدارس بار دیگر به گوش می رسد. آن ها در راه بازگشت به خانه به تماشای کار کارگران زن و مردی ایستاده اند که در حال تعمیر خط آهن هستند.

این ساختمان بمباران شده رایشتاگ (مجلس آلمان) است. جنگ به پایان رسیده و مردمی که به مواد غذایی نیاز دارند خودشان دست به کار شده اند و در محوطه جلوی مجلس سبزی و صیفی جات کاشته اند.

منبع: دویچه وله

منبع: فرادید
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 463

به "آلمان در روز های سرانجام جنگ جهانی دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان در روز های سرانجام جنگ جهانی دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید