آزمایشگاه دانشگاه باید زیباتر از کلاس های آن باشد

به گزارش وبسایت دانشجویی، خبرنگاران/سمنان رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور از بروزرسانی کارگاه ها و آزمایشگاه های این دانشگاه به عنوان یک ضرورت نام برد و گفت: برای بروزرسانی کارگاه ها و تجهیز آنها به امکانات آزمایشگاهی بروز به اعتباری افزون بر 3000 میلیارد تومان احتیاج است که این رقم با توجه به اعتبارات ناچیز تخصیصی به این بخش، امری غیرممکن است.

آزمایشگاه دانشگاه باید زیباتر از کلاس های آن باشد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

ابراهیم صالحی عمران 3 آبان ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان سمنان اظهار کرد: حدود سه هزار و 600کارگاه در سراسر کشور در زیرمجموعه دانشگاه فنی و حرفه ای داریم که این کارگاه ها احتیاجمند بروزرسانی تجهیزات هستند.

وی با اشاره به اینکه کارگاه ها و آزمایشگاه ها احتیاجمند بروزرسانی مستمر هستند اضافه نمود: با توجه به سرعت تغییر و رشد فناوری ها، آزمایشگاه ها و کارگاه ها به طور مستمر و مداوم احتیاجمند تجهیز هستند و تجهیز آنها به آخرین تجهیزات آزمایشگاهی، اعتبارات زیادی احتیاج دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور از افزایش اعتبارات تخصیصی به کارگاه های این دانشگاه در سراسر کشور اضافه نمود: با وجود افزایش اعتبارات این بخش و جذب بالای این اعتبارات اما با توجه به هزینه بالای تجهیزات و احتیاج مستمر به بروزرسانی، این اعتبارات جوابگوی احتیاج فعلی نیست.

وی از رشد قابل توجه اعتبارات تخصیصی اطلاع داد و گفت: در اعتبارات سال 99 بین 220 تا 230 میلیارد تومان اعتبار برای بروزرسانی کارگاه های این دانشگاه جذب شده که در مقایسه با اعتبارات این بخش در سال های قبل رشد قابل توجهی است.

صالحی عمران با بیان اینکه حدود 70 درصد دروس این دانشگاه عملی و مهارتی است ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای بر انتقال مهارت ها به وسیله فعالیت های کارگاهی و آزمایشگاهی تاکید دارد و از همین رو تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه فنی و حرفه ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرنگاران در مورد بهره گیری از ظرفیت صنایع و بخش خصوصی در تجهیز این کارگاه ها گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای آمادگی خود را برای استفاده از ظرفیت صنایع و بخش خصوصی در این بخش اعلام نموده و آماده ایم در قبال تجهیز این کارگاه ها خدماتی به واحدهای صنعتی ارائه دهیم.

دکتر صالحی عمران از سمنان به عنوان یک استان صنعتی نام برد و اضافه نمود: در همه جهان صنایع برای تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها به یاری دانشگاه ها می آیند و دانشگاه نیز خدمات علمی متقابلی به آنها ارائه می دهد لذا ما نیز آمادگی داریم ظرفیت های آزمایشگاهی و فضای آموزشی این دانشگاه را در اختیار صنایع قرار دهیم.

کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه باید زیباتر از کلاس های آن باشد

وی از کوشش برای ایجاد کدرشته های جدید با ظرفیت اشتغالزایی اطلاع داد و اظهار کرد: ما در رشته هایی که بازار کار نداشتند، ظرفیت خود را به نزدیک صفر رساندیم و در مقابل با ایجاد بیش از 600 کدرشته محل جدید در کشور کوشیدیم که به سمت رشته هایی برویم که احتیاج واقعی بازار کار است.

این استاد دانشگاه، با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت گسترش کیفی و کمی آموزش های فنی و حرفه ای را دارد، گفت: نزدیکی به تهران و همچنین صنعتی بودن استان سمنان ویژگی های بسیار قابل توجه برای این استان هستند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور از ایجاد 10 رشته جدید در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان اطلاع داد و گفت: استان سمنان یک استان صنعتی است و صنایع می توانند از پتانسیل بالای این دانشگاه استفاده بیشتری نمایند.

وی اضافه نمود: با یاری ما و مسئولان استان سمنان امیدواریم که دانشگاه فنی و حرفه ای مورد توجه مسئولان و همچنین خانواده ها قرار گیرد تا در زمینه تحصیلات فرزندانشان نگاه ویژه به این دانشگاه داشته باشند همچنین احتیاج است تا این دانشگاه تعامل و شناسایی بهتری به صنعتگران استان سمنان گردد تا بتوانیم شاهد استفاده های خوبی از ظرفیت های علمی و مهارتی این دانشگاه باشیم.

صالح عمران با بیان اینکه بالغ بر یک میلیارد تومان اعتبارات برای ارتقای تجهیزات آموزشی به دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان اختصاص یافته است، گفت: یکی از دلایل سفر به سمنان حضور در دانشکده ها و احصا احتیاجها و شناسایی نقاط ضعف محسوب می گردد که بتوانیم در بهترین حالت این مسائل را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه استان سمنان حدود چهار هزار دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه ای دارد، گفت: چهار آموزشکده در این استان وجود دارد و با توجه به صنعتی بودن استان و نزدیکی به تهران پیش بینی می کنیم ظرفیت های بسیار خوبی توسط دانشگاه فنی و حرفه ای پوشش داده گردد.

وی با اشاره به عزم این دانشگاه برای توجه ویژه به بخش مهارتی اظهار داشت: ما معتقدیم که کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه باید زیباتر از کلاس های آن باشد و به همین دلیل توجه ویژه ای به این بخش در سراسر کشور داشتیم.

صالحی عمران ارتقاء کیفی آموزش های مهارتی را مهمترین سیاست و اولویت این دانشگاه برشمرد و گفت: ما در حال حاضر 176 آموزشکده در سراسر کشور داریم. متاسفانه در گذشته آموزشکده ها و دانشکده های ما رشد کمی بالایی داشتند و بسیاری از هنرستان ها به آموزشکده ارتقاء یافتند بدون اینکه استانداردهای لازم را کسب نموده باشند.

رشد 10 درصدی رشته های کاردانی در فنی وحرفه ای کشور

وی از اجرای طرح سطح بندی در این دانشگاه اطلاع داد و اظهار کرد: ما به وسیله اجرای این طرح به دنبال یافتن نقاط ضعف و قوت آموزشکده ها و دانشکده های دانشگاه بودیم تا برطرف کمبودها و استانداردسازی آنها به فرایند عادلانه تر شدن آموزش های مهارتی یاری کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشوراز رشد 10 درصدی رشته های کاردانی این دانشگاه در قیاس با مدت مشابه سال قبل اطلاع داد و توضیح داد:80 درصد دانشجویان جدید ثبت نامی در رشته های کاردانی و 20 درصد در رشته های کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای به چهار صورت دانشجو می پذیرد، اضافه نمود: دانشجویان این دانشگاه در یکی از چهار شاخه اصلی شامل کاردانی ناپیوسته و پیوسته و همچنین کارشناسی ناپیوسته و پیوسته درس می خوانند که البته تاکید ما بر روی کاردانی ناپیوسته با 90 رشته مختلف در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه 60 رشته کارشناسی در دانشگاه فنی و حرفه ای کشور وجود دارد، اظهار داشت: در کوششیم که دانش آموزان متوسطه و فنی حرفه ای را به سمت دانشگاه فنی و حرفه ای سوق دهیم چرا که اولویت در این دانشگاه یادگیری آموزش های مهارتی است که احتیاج واقعی امروز بازار کار در کشور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 106

به "آزمایشگاه دانشگاه باید زیباتر از کلاس های آن باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایشگاه دانشگاه باید زیباتر از کلاس های آن باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید