5 بنچمارک برتر برای کامپیوترهای ویندوزی

به گزارش وبسایت دانشجویی، کامپیوتر شما چقدر سریع است؟ شاید از تراشه Core i7 و 32 گیگابایت حافظه رم بهره ببرد، اما در حقیقت چه سرعتی دارد؟ ابزارهای بنچمارک بهترین راه برای اندازه گیری سرعت سیستم محسوب می شوند که عملکرد سیستم را در زمینه های مختلف بررسی می کند.

5 بنچمارک برتر برای کامپیوترهای ویندوزی

چرا بنچمارک دریافت اهمیت دارد؟

برای بنچمارک دریافت از کامپیوتر می توان دلایل مختلفی را بیان کرد. به عنوان مثال اگر قصد دارید سیستم خود را ارتقا دهید، دانستن این که کامپیوترتان در حال حاضر چقدر خوب کار می کند، اهمیت زیادی دارد. به خصوص اگر بتوانید امتیاز به دست آمده را با سیستم ها و قطعات دیگر مقایسه کنید، راحت تر می توانید قطعاتی که احتمالا نیاز به ارتقا دارند را پیدا کنید. شاید هم در خانه و محل کار به چند سیستم دسترسی دارید و با این روش می توانید بهترین سیستم را پیدا کنید.

در همین زمینه می توانیم به گیمینگ هم به عنوان یکی دیگر از انگیزه های بنچمارک دریافت اشاره کنیم. چرا که بازی های جدید و سنگین معمولا فشار زیادی بر روی سیستم وارد می کنند و قبل از خرید و نصب بازی های دلخواه، آگاهی از توان سیستم باعث می شود که دیدگاه واقع گرایانه تری برای اجرای این بازی ها داشته باشید.

نکات مربوط به فرایند بنچمارک

قبل از شروع فرایند بنچمارک، بهتر است به چند نکته توجه کنید. باز بودن نرم افزارهای مختلف تأثیر منفی بر نتیجه بنچمارک دارند و به همین خاطر قبل از شروع این فرایند، تمام برنامه ها را ببندید. همچنین بهتر است قبل از شروع بنچمارک، کامپیوتر را ریستارت کنید. در ضمنً بهتر است سیستم شما در یک اتاق گرم قرار نداشته باشد زیرا کامپیوتر بیش از حد گرم عملکرد ایدئالی نخواهد داشت.

ویژگی های نرم افزار بنچمارک

قبل از معرفی بهترین ابزارهای بنچمارک مناسب ویندوز، ابتدا بهتر است به مهم ترین ویژگی های آن ها اشاره کنیم.

  • تمرکز: همان طور که پیشتر گفتیم، بیش از یک دلیل برای بنچمارک دریافت از سیستم شخصی وجود دارد و به همین خاطر هم ابزارهای مختلفی برای این هدف طراحی شده اند. بنابراین باید هدف خود از بنچمارک دریافت را تعیین کنید تا بتوانید بهترین ابزار موجود را انتخاب کنید.
  • قطعات: یک ابزار بنچمارک لزوما تمام بخش های سیستم را بررسی نمی کند. به عنوان مثال برخی از آن ها تعیینا برای اندازه گیری توانایی پردازنده یا کارت گرافیک طراحی شده اند.
  • قیمت: در نهایت باید به موضوع قیمت این ابزارها اشاره کنیم و در این فهرست به ابزارهای رایگان و پولی می پردازیم. البته رایگان بودن یک ابزار لزوما به معنای کیفیت پایین تر آن نیست اما در هر صورت باید بگوییم که برخی ابزارها از امکانات بیشتری بهره می برند. در ادامه که به معرفی ابزارهای مختلف می پردازیم، با توجه به اهداف خود می توانید دست به انتخاب بزنید.

1. PCMark10

زمانی که بحث اندازه گیری عملکرد کلی کامپیوتر ویندوزی مطرح می شود، PCMark10 یکی از بهترین ابزارها به حساب می آید. این برنامه می تواند قدرت پردازش سیستم، سرعت ذخیره سازی و حتی عمر باتری در لپ تاپ ها را اندازه گیری کند. استفاده از این ابزار بنچمارک بسیار ساده است و حتی اگر در این زمینه سابقه ای ندارید، برای استفاده از آن به مسئله ای برنمی خورید.

این برنامه نسخه رایگان هم دارد که برای بیشتر ارزیابی های کلی به اندازه کافی خوب عمل می کند. برخی بنچمارک های پیشرفته و تست های قابل شخصی سازی مختص نسخه پولی هستند که برای استفاده از آن ها باید مبلغ 30 دلار را بپردازید.

2. 3DMark

همان کمپانی توسعه دهنده PCMark10، ابزار 3DMark را هم ارائه داده که به طور خاص بر گیمینگ و کارت گرافیک تمرکز دارد. این ابزار می تواند توانایی سیستم شما در زمینه کارهایی مانند رندر گرافیک های سه بعدی نشان دهد و در نهایت آمار مربوط به این موضوع را در اختیارتان قرار می دهد. اگر می خواهید ببینید که آیا سیستم شما از پس اجرای بازی های دلخواهتان بر می آید، می توانید از این ابزار بهره ببرید.

نسخه رایگان این برنامه انجام برخی تست های ساده را امکان پذیر می کند ولی برای بهره گیری از تست های پیشرفته تر باید مبلغ 30 دلار بپردازید.

3. UserBenchmark

این ابزار خوشبختانه کاملا رایگان است و می تواند انواع و اقسام قطعات کامپیوتر مانند پردازنده و حافظه رم را محک بزند. اگر می خواهید قطعاتی از سیستم خود را ارتقا دهید، با بهره گیری از این ابزار می توانید دید بهتری نسبت به شرایط فعلی آن ها پیدا کنید. همچنین به لطف پایگاه داده این برنامه، می توانید عملکرد قطعات سیستم خود را با دیگر قطعات مقایسه کنید.

از آنجایی که این برنامه رایگان است، یک گزینه ایدئال برای کاربران معمولی محسوب می شود که می خواهند از شرایط سیستم خود خبردار شوند.

4. Geekbench 5

اگر می خواهید نتایج بنچمارک به دست آمده را با صدها سیستم و قطعه دیگر مقایسه کنید، Geekbench 5 یک ابزار مناسب برای این کار به حساب می آید. این برنامه می تواند تست های مختلف در زمینه های گوناگون را انجام دهد. سپس با آپلود نتیجه تست ها، می توانید گزارش جامعی از شرایط سیستم در مقابل دیگر سیستم ها را دریافت کنید.

چند نسخه مختلف از Geekbench 5 ارائه شده است. نسخه رایگان تست های ساده و آپلود کردن نتایج آن ها را ارائه می دهد. نسخه 15 دلاری به کاربران اجازه می دهد که به صورت آفلاین نتایج به دست آمده را مدیریت کنند و در نسخه 100 دلاری هم در کنار ویژگی های متنوع، کاربران می توانند تست های سفارشی تعریف کنند.

5. Cinebench

ابزار Cinebench یک هدف دارد؛ کامپیوتر شما را به سرحد محدودیت هایش می رساند تا ببینید چه اتفاقی می افتد. این یک ابزار حرفه ای و قابل اعتماد است که می توانید آن را به صورت رایگان نصب کنید تا ببینید کامپیوترتان واقعا قادر به چه کارهایی است. تمرکز این برنامه تعیینا معطوف به پردازنده است و بنابراین برای تست عملکرد مربوط به اجرای بازی ها، توصیه نمی شود.

روی هم رفته اگر می خواهید حدبیشتر توانایی پردازنده سیستم خود را ببینید، Cinebench می تواند تمام هسته های پردازنده را به طور کامل بررسی کند.

  • بنچمارک ها از آنچه فکر می کنید مهم تر هستند

منبع: Review Geek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 335

به "5 بنچمارک برتر برای کامپیوترهای ویندوزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 بنچمارک برتر برای کامپیوترهای ویندوزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید