کشف دو مجسمه بزرگ ابوالهول در اقصر مصر

به گزارش وبسایت دانشجویی، وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر از کشف دو مجسمه سنگی و بزرگ ابوالهول در کاوش اخیر باستان شناسان اطلاع داد.

کشف دو مجسمه بزرگ ابوالهول در اقصر مصر

وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر با اشاره به پروژه اخیر کاوش های مشترک باستان شناسان مصر و آلمان در این کشور، خاطرنشان کرد دو مجسمه سنگی و بزرگ ابوالهول در جریان بازسازی مقبره تاریخی آمنهوتپ سوم واقع در غرب اقصر کشف شده است.

بنا بر نظر باستان شناسان، هر یک از این مجسمه های بزرگ حدود هشت متر طول دارند و احتمالا بر اساس چهره آمنهوتپ سوم، نهمین فرعون از دودمان هجدهم ساخته شده باشند. ریشی شبیه به ریش افراد سلطنتی و یک گردنبند بزرگ در حکاکی این مجسمه ها به تصویر کشیده شده است. در همین رابطه مصطفی وزیری دبیر شورای عالی آثار باستانی مصر از کشف عبارت محبوب آمون رع روی تنه یکی از این دو مجسمه اطلاع داد.

علاوه بر این دو مجسمه بزرگ ابوالهول، سه مجسمه تقریبا سالم نیز در همین مکان کشف شد که یکی از الهه های مصر باستان را به تصویر می کشند. این الهه را که به شکل یک شیر تراشیده شده است، به عنوان مدافع ایزد خورشید می شناسند. در این مکان بعلاوه بقایای یک سالن ستون دار که نقش و نگارهایی روی دیوارهای آن وجود دارد نیز کشف شده است. این نقاشی ها بخشی از یک جشن باستانی مصری را به تصویر می کشند که برای به رسمیت شناختن و یادآوری حق فرعون برای حکمرانی برگزار می شد.

بنا بر یافته های مورخان، این جشن بر اساس سنت در سی امین سال حکومت فرعون برگزار می شد. آمنهوتپ سوم جزو معدود فرعون هایی بود که برای برگزاری این مراسم زنده مانده بود و باشکوه ترین مراسم در تاریخ مصر باستان را به خود اخصاص داد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 854

به "کشف دو مجسمه بزرگ ابوالهول در اقصر مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف دو مجسمه بزرگ ابوالهول در اقصر مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید