چگونه در تابستان 1402 از قطعی برق جلوگیری کنیم؟

به گزارش وبسایت دانشجویی، به گزارش فرصت کیش، یکی از مشکلاتی که معمولا با آغاز تابستان به وجود می آید، مصرف زیاد برق و همینطور رفتن برق است. در اینجا می خواهیم با هم آنالیز کنیم که چگونه در تابستان 1402 از قطعی برق در منازل و شرکت ها جلو گیری کنیم.

چگونه در تابستان 1402 از قطعی برق جلوگیری کنیم؟

می توانید از قطع برق در تابستان 1402 (2023 میلادی) به روش های زیر جلوگیری کنید:

  1. کاهش مصرف برق: برای کاهش مصرف برق، می توانید از وسایل کم مصرف از جمله چراغ های LED، یخچال های دارای رتبه انرژی A++ و تلویزیون های LED بهره ببرید. بعلاوه می توانید با خاموش کردن وسایل برقی غیر ضروری در زمان عدم استفاده، مصرف برق خود را کاهش دهید.
  2. استفاده از تجهیزات پشتیبان: استفاده از ژنراتور، پنل خورشیدی یا سایر تجهیزات الکتریکی پشتیبان می تواند به شما در استفاده از انرژی خورشیدی، سوخت یا باتری یاری کند.

استفاده از تجهیزات برق اضطراری جهت جلوگیری از قطعی برق

یکی از روش هایی که همیشه با رفتن برق مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از تجهیزات جهت فراوری برق اضطراری می باشد. بعضی از این دستگاه ها قیمت بسیار ارزانی دارند و بعضی دیگر نیز قیمت های بسیار سنگین. پس با هم ابتدا به آنالیز کاربرد های این دستگاه ها و قیمت های آن بپردازیم.

برای ایجاد برق اضطراری، می توانید از تجهیزات زیر بهره ببرید:

  1. ژنراتور: یک ژنراتور می تواند برق شما را در صورت قطع برق تامین کند. در این مورد، شما به یک ژنراتور مناسب احتیاج دارید که با استفاده از سوخت، برق فراوری کند.
  2. باتری خورشیدی: شما می توانید برق اضطراری را با پنل و باتری خورشیدی فراوری کنید. باتری های خورشیدی از انرژی خورشیدی برای ذخیره برق و تامین برق اضطراری در صورت قطع برق استفاده می نمایند.
  3. باتری: استفاده از باتری های قابل حمل می تواند در صورت قطع برق به شما یاری کند. برای این کار باتری های با ظرفیت بالا خریداری کنید و از آنها برای تامین برق پشتیبان بهره ببرید.

در هر صورت برای استفاده صحیح از تجهیزات فوق الذکر داشتن دانش و تجربه کافی در زمینه تاسیسات برقی و تجهیزات برقی لازم است. هنگام نصب و استفاده از تجهیزات برقی اضطراری، بهتر است با یک برقکار تماس بگیرید و نکات ایمنی و نصب صحیح را در نظر بگیرید.

آیا از یو پی اس هم می توان به عنوان یک دستگاه در جهت فراوری برق اضطراری استفاده کرد؟

یو پی اس (UPS) به عنوان تجهیزات پشتیبان برای حفظ برق در صورت قطع برق استفاده می گردد، اما نمی توان از آن برای فراوری برق در مواقع اضطراری با حجم بالا استفاده کرد. با استفاده از باتری، یو پی اس در صورت قطع برق به مدت چند دقیقه به تامین برق ادامه می دهد، بنابراین می توانید به راحتی اطلاعات خود را ذخیره نموده و با خیال راحت دستگاه را خاموش کنید. اما برای تامین برق اضطراری برای مصارف بزرگتر و طولانی مدت، بهتر است از تجهیزاتی مانند ژنراتور برق بهره ببرید. به نوعی می توان گفت داشتن یو پی اس یک شرط لازم در جهت ذخیره اطلاعات و همینطور خاموش کردن امن دستگاه ها است.

چگونه یک منبع تغذیه اضطراری در خانه ایجاد کنیم؟

ساخت منبع تغذیه اضطراری خانگی می تواند برای قطع برق، در مواقع اضطراری یا استفاده در فضای باز مانند کمپینگ مفید باشد. در اینجا چند راه برای ایجاد منبع برق اضطراری در خانه آورده شده است:

استفاده از باتری ماشین: شما می توانید یک باتری ماشین خریداری کنید و آن را به منبع برق وصل کنید تا وسایل الکترونیکی خانه را تامین کند. برای این کار می توانید از مبدل 12 ولت به 220 ولت بهره ببرید.

استفاده از پنل های خورشیدی: اگر خانه شما در منطقه ای با تابش مناسب خورشید واقع شده است، می توانید از پنل های خورشیدی برای فراوری برق اضطراری بهره ببرید. شما می توانید برق اضطراری را با نصب یک یا چند پنل خورشیدی و اتصال آنها به باتری تامین کنید.

خرید باتری قابل شارژ: با خرید چندین باتری قابل شارژ می توانید برق اضطراری را تامین کنید.

استفاده از دستگاه هوشمند: بعضی از وسایل خانه هوشمند مانند درب و پنجره هوشمند ، کنترل هوشمند سیستم های سرمایشی و گرمایشی شما و غیره با قابلیت های مختلفی برای کنترل نور خانه شما ارائه می شوند. با استفاده از این تجهیزات می توانید مصرف برق را کاهش دهید و در صورت قطع برق برق اضطراری را تامین کنید.

آیا استابلایز از قطعی برق جلو گیری می نماید؟

خیر. استابلایزر یک دستگاه برقی میباشد که وظیفه تنظیم ولتاژ و حذف نوسانات را دارد. این دستگاه یاری می نماید تا وسایل برقی شما سلامت بماند و در اثر نوسانات دچار مشکل نگردد، اما مولد برق نیست. البته در سالیان اخیر استفاده از این دستگاه در پی نوسانات برقی بسیار زیاد شده و به شما نیز توصیه می کنیم از این وسیله برای سلامت دستگاه های خود بهره ببرید.

در نهایت باید جمع بندی کنیم که اگر شما احتیاج به داشتن دائمی برق دارید و یا باید سیستم های شما به شکل امن خاموش و روشن گردد و یا حتی احتیاج به ذخیره اطلاعات دارید باید حتما با یک مشاور و متخصص در ارتباط با این موضوع صحبت کنید. جهت دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان شرکت فرصت کیش(Foursatkish) تماس بگیرید.

منابع:

فرصت کیش

bobvila

منبع: فوت و فن
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 1075

به "چگونه در تابستان 1402 از قطعی برق جلوگیری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در تابستان 1402 از قطعی برق جلوگیری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید