چگونه اقامت یونان بگیریم؟ (تور یونان)

به گزارش وبسایت دانشجویی، یونان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و مقصد جذابی برای مهاجران ایرانی است. سالیانه دانشجویان، سرمایه گذاران و البته مردم عادی زیادی ایران را به مقصد کشورهای اروپایی ترک می نمایند و یونان، سهم بزرگی از این گروه را به خود اختصاص می دهد. در این مقاله، انواع روش ها برای اخذ اقامت یونان یا همان ویزای نوع D این کشور را زیر ذره بین قرار می دهیم.

چگونه اقامت یونان بگیریم؟ (تور یونان)

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

روش های اخذ اقامت بلند مدت یونان

به روش های زیر می توان اقامت یونان را برای بلند مدت اخذ کرد:

● اخذ اقامت یونان به وسیله تحصیل

● اخذ اقامت یونان به وسیله سرمایه گذاری

● اخذ اقامت یونان به وسیله ازدواج

● اخذ اقامت یونان به وسیله تمکن مالی

● اخذ اقامت یونان به وسیله کار

اخذ اقامت یونان به وسیله تحصیل

اقامت تحصیلی یونان یا همان ویزای نوع D با هدف و انگیزه اصلی تحصیل، مدرکی است که به دارنده آن اجازه می دهد برای ادامه تحصیل در یونان، به این کشور سفر کند. این مدرک یک ساله است و به دارنده خود اجازه می دهد که به مدت 365 روز در این کشور اقامت داشته باشد.

افراد واجد شرایط، برای اهداف زیر نیز می توانند اقامت تحصیلی یونان را اخذ کنند:

● انجام تحقیق و پژوهش

● کسب آموزش، چه به صورت عملی و چه تئوری

● تکمیل یک دوره یا برنامه آموزشی

● تحصیل در یونان

اخذ اقامت یونان به وسیله سرمایه گذاری (ویزای طلایی)

ویزای طلایی یونان یکی از محبوب ترین برنامه های اقامت سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا است. این ویزا برای شهروندان با ملیت کشورهایی غیر از اتحادیه اروپا که سهم قابل توجهی در اقتصاد یونان دارند صادر می گردد. برای اخذ ویزای طلایی یونان، گزینه های سرمایه گذاری متعددی وجود دارد. اما رایج ترین راه خرید املاک و مستغلات به ارزش حداقل 500000 یورو است.

ویزای طلایی صادر شده به وسیله کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند یونان بسیار مورد علاقه است. زیرا ممکن است در نهایت منجر به اخذ شهروندی و در نتیجه، دسترسی به اتحادیه اروپا گردد. ویزای طلایی یونان اقامت پنج ساله این کشور و بعلاوه سفر رایگان در منطقه شینگن را به سرمایه گذاران و اعضای نزدیک خانواده آن ها ارائه می دهد.

اخذ اقامت یونان به وسیله ازدواج

افرادی که در یونان با یک شهروند یا مقیم این کشور ازدواج کنند و همچین به زبان یونانی تسلط داشته باشند، می توانند با ارائه مدارک لازم به اداره مهاجرت، درخواست اقامت بلند مدت این کشور را داشته باشند و اداره مهاجرت نیز موظف است بر اساس قانون اتحاد خانواده اجازه اقامت او را صادر کند.

اقامت یونان به وسیله ازدواج برای مدت 5 سال صادر می گردد و پس از این مدت، در صورتی که ازدواج پایدار باشد، شخص می تواند برای اخذ اقامت 10 ساله اقدام کند.

در این نوع اقامت، شخص حتما باید 6 ماه در خاک یونان حضور داشته باشد. البته، اگر زوج فرزند دار شوند، شخص می تواند پس از 3 سال درخواست پاسپورت دهد.

اخذ اقامت یونان به وسیله تمکن مالی

یکی از رایج ترین راه ها برای اخذ اقامت یونان، خود حمایتی یا تمکن مالی است. برای اخذ این اقامت، ضروری است که شخص به سفارت ثابت کند که از قبل، هزینه مورد احتیاج برای زندگی در یونان را دارد و برای امرار معاش در این کشور احتیاجی به کار یا حمایت دولت ندارد.

برای اخذ این اقامت شما باید اسناد ملکی، اسناد کار، اسناد سرمایه گذاری و هر چیز دیگری که اثبات کننده تمکن مالی شما خواهد بود را به سفارت ارائه دهید.

از آنجایی که اقامت تمکن مالی یونان برای مدت 2 سال صادر می گردد، برای اخذ این اقامت ضروری است که هزینه 2 سال زندگی در این کشور را از قبل داشته باشید. برآورد هزینه هر سال زندگی در این کشور 25000 یورو برای هر نفر و 5000 هزار یورو اضافه به ازای هر کدام از اعضای خانواده او است. بنابراین یک خانواده 4 نفره برای اخذ اقامت تمکن مالی یونان باید 80000 هزار یورو برای 2 سال زندگی در این کشور را داشته باشد. 50000 یورو به ازای سرپرست، 10000 یورو به ازای همسر سرپرست و 20000 یورو به ازای دو فرزند آن ها.

در صورتی که از خدمات النورا برای دریافت این اقامت بهره ببرید، مراحل زیر طی خواهد شد:

  1. حضور شما در یونان با استفاده از ویزای شینگن و افتتاح حساب در این کشور و دریافت کد مالی (تمام کارهای لازم به وسیله النورا انجام خواهد شد)
  2. بازگشت شما به ایران و مراجعه به سفارت یونان برای اخذ اقامت تمکن مالی (تمام کارهای پیش از مراجعه به سفارت، به وسیله النورا برای شما انجام خواهد شد).
  3. انگشت نگاری در سفارت و صدور ویزای یک ماهه برای مراجعه به یونان
  4. سفر به یونان، مراجعه به اداره مهاجرت و انگشت نگاری مجدد برای صدور ویزای اصلی و اخذ سندی موسوم به برگه آبی (Blue Paper) و بازگشت به ایران
  5. مراجعه به سفارت یونان پس از حدود 40 روز، تحویل دادن برگه آبی و تحویل گرفتن ویزای اصلی (در صورت تمایل می توانید برگه آبی خود را به وکلای النورا بدهید تا آن ها برای انجام مرحله پنجم اقدام کنند.)

نکته مهم: پس از اخذ این ویزا، برای اینکه بتوانید آن را مجدداً تمدید کنید ضروری است حداقل 6 ماه در خاک یونان حضور داشته باشید. در دو بار اول، اگر این مهم را رعایت نکرده باشید می توانید با پرداخت جریمه نقدی ویزای خود را برای دوره بعد تمدید کنید. اما اگر برای سومین بار تکرار گردد، برای تمدید ویزا با مشکل روبرو خواهید شد.

بچه ها شما تا سن 18 سالگی می توانند تحت پوشش شما از اقامت تمکن مالی یونان بهره مند شده و در این کشور اجازه اقامت داشته باشند.

خدمات النورا برای اخذ اقامت یونان

با توجه به اینکه پرونده های مختلف، شرایط مختلف، افراد مختلف، قوانین مختلف و بسیاری از چیزهای مختلف دیگر وجود دارند، خدمات النورا نیز مختلف است. اما روند کلی به توضیح زیر است:

  1. با ورود به وبسایت النورا، فرم درخواست مشاوره را پر می کنید. این فرم شامل نام و اطلاعات تماس شما خواهد بود.
  2. کارشناسان ما برای انجام مشاوره رایگان با شما تماس برقرار می کنند.
  3. لینک فرم اصلی برای شما ارسال می گردد و شما اطلاعات مورد احتیاج را در فرم وارد می کنید.
  4. کارشناسان النورا فرم شما را از این نظر آنالیز می کنند که آیا امکان عملی شدن درخواست شما وجود دارد یا خیر و اگر بله، از چه راهی.
  5. در صورتی که شما واجد شرایط بودید، برای یک جلسه مشاوره حضوری با شما هماهنگی های لازم انجام می گردد. تا به این مرحله، تمام خدماتی که دریافت می کنید رایگان است.
  6. پس از امضاء قرارداد، در صورت لزوم مدارکی باید ترجمه شوند، به دارالترجمه النورا فرستاده می شوند.
  7. تمام کارهایی که ضروری است برای سفارت انجام گردد از جمله پر کردن فرم های سفارت، بیمه، تشکیل پرونده، اخذ نوبت و… به وسیله النورا برای شما انجام می گردد.
  8. یک کارشناس پرونده را به شما تحویل می دهد، تا سفارت شما را همراهی می نماید، سوالات مصاحبه و پاسخ هایی که باید بدهید را به شما می گوید و توضیحات لازم را در اختیارتان می گذارد.
  9. پس از رسیدن شما به مقصد، شخصی از طرف النورا تا چند روز همراه شما خواهد بود، به سوالات تان پاسخ خواهد داد، مهم ترین مکان های مورد احتیاج از جمله درمانگاه و بیمارستان، مدرسه، رستوران و… را به شما نشان خواهد داد و در یک کلمه، تا زمانی که عرق سفر از تن شما خشک گردد و به محل نو زندگی خود عادت کنید، هوای شما را خواهد داشت.
منبع: همگردی
انتشار: 10 بهمن 1401 بروزرسانی: 10 بهمن 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 1039

به "چگونه اقامت یونان بگیریم؟ (تور یونان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه اقامت یونان بگیریم؟ (تور یونان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید