وزیر اقتصاد: کاهش تورم نقطه ای از 6 ماه پیش شروع شده است

به گزارش وبسایت دانشجویی، وزیر امور مالی و دارایی گفت: در 6 ماه گذشته شاهد کاهش نرخ تورم در کشور بودیم، ولی تا حد ایده آل خیلی فاصله داریم.

وزیر اقتصاد: کاهش تورم نقطه ای از 6 ماه پیش شروع شده است

به گزارش تسنیم، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در مصاحبه با رادیو اقتصاد از ثبات اقتصادی و کنترل تورم در بازار اطلاع داد و گفت: در ماه های گذشته مجموع سیاست های پولی و اقتصادی که باعث افزایش نرخ اورم میشد را کنترل نموده و همین امر موجب کاهش درصدی از نرخ تورم شد.

وی همچنان گفت: کاهش پنج درصدی نرخ اقتصادیات در سال 1401 نیز نشانه وقوف دولت بر اهمیت فراوری است.

وی گفت: وزارت اقتصاد به جد به تسهیل راستا پیش روی فراوری نمایندگان برای پرداختن به رسالتی که در راستای توسعه کشور بر عهده گرفته اند، نه به عنوان یک انتخاب، بلکه ضرورت، باور دارد.

سید احسان خاندوزی افزود: در قرن نو با توجه به شعار سال جاری به سمت اقتصاد دانش بنیان و اشتغال زایی پیش خواهیم رفت.

او گفت: از سه روزپیش 5 درصد نرخ اقتصادیات بر عملکرد شرکت های فراوری نماینده کاهش پیدا نموده است و محاسبات با 5 درصد لحاظ خواهد شد تا فضا برای تنفس و مشوق هایی بیشتر برای فراوری نمایندگان باشد و به تبع آن موانع کمتر و شکایت ها هم کمتر بشود.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: در مورد شفافیت سازی، نسل نو نسلی است که با این ادبیات اجین شده است برخی اوقات هزینه ها را خواهند پرداخت و با شفاف سازی بیشتر به آینده امیدوارتر هستیم.

او بعلاوه افزود: در اسفند ماه گذشته دفتر بازرسی نهاد ریاست جمهوری از تمام وزاری اقتصادی خواسته تا شرکت ها را شفاف نمایند از جمله رفاه، نفت و گاز و این وظیفه به وزارت اقتصاد محول شده است.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی افزود: موضوع مهم دیروز جلسه دولت خرید تضمینی گندم برای کشاورزان بوده است ولو اینکه باراقتصادی برای دولت داشته باشد.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در خاتمه در مورد بهرمندی از ظرفیت دانش بنیان خاطر نشان کرد: وزارت اقتصاد بسیاری از کار های اجرایی در گمرک، اقتصادیات، بیمه و حتی بانکی را به شرکت های دانش بنیان محول خواهد نمود و دولت در پی قوی تر کردن شرکت های دانش بنیان است تا جوانان متخصص و به عنوان نهال های جوان به درختان قوی و تنومند تبدیل شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 915

به "وزیر اقتصاد: کاهش تورم نقطه ای از 6 ماه پیش شروع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اقتصاد: کاهش تورم نقطه ای از 6 ماه پیش شروع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید