واتساپ در حال تست تماس ها و پیغام های بدون احتیاج به گوشی تلفن است

به گزارش وبسایت دانشجویی، واتساپ در حال آزمایش یک ویژگی نو است که به کاربران امکان می دهد بدون استفاده از گوشی تلفن خود، روی تعدادی دستگاه به این برنامه دسترسی پیدا نمایند.

واتساپ در حال تست تماس ها و پیغام های بدون احتیاج به گوشی تلفن است

این سرویس پیغام رسان رمزنگاری شده، فعلا فقط اجازه می دهد محتوای برنامه موبایل روی یک دستگاه دیگر به طور همزمان استفاده گردد. یعنی شما برای استفاده از واتساپ دسکتاپ احتیاج به اتصال همزمان واتساپ نصب شده روی گوشی موبایل دارید.

سال ها است کاربران واتساپ آرزو دارند مانند تلگرام، بتوانند ای نسخه های مختلف واتساپ بدون وابستگی به گوشی تلفن همراه و واتساپ موبایل استفاده نمایند و دیگر احتیاجی نباشد که واتساپ موبایل و دسکتاپ با کد کیو آر همگام سازی گردد که هم کندتر بوده؛ هم کمتر قابل اعتماد است و باعث اتلاف دیتا و شارژ باتری گوشی موبایل می گردد و قطعی های مکرری هم دارد.

اکنون، بعضی رسانه ها گزارش دادند واتساپ برای گروه کوچکی از کاربران ویژگی استفاده از واتساپ بدون گوشی را فعال نموده و در حال آزمایش آن است. پس از پشت سر گذاشتن تست ها و ارزیابی ها، این ویژگی برای نزدیک به دو میلیارد حساب کاربری واتساپ در سراسر دنیا فعال می گردد.

در یک پست منتشر شده در وبلاگ مهندسی فیسبوک، این شرکت می گوید فناوری های تازهی را برای حفظ سیستم رمزنگاری خاتمه به خاتمهی استفاده شده در واتساپ برای این ویژگی تازه، ایجاد نموده است تا دستگاه های اضافی بدون همگام سازی داده ها با گوشی تلفن همراه بتوانند ارتباطات خود را داشته باشند.

در این پست آمده که عظیم ترین چالش این ویژگی تازه، حفظ امنیت تبادل پیغام ها و محتواهای خصوصی افراد در سرورها بوده است که احتیاجمند ابداع روش های تازهی است.

پیش از این، هر حساب کاربری واتساپ از یک کلید احرازهویت برای تمام ارتباطات رمزنگاری شده خود استفاده می کرد. اکنون، با عملکرد مستقل هر دستگاه، باید برای هر یک کلید احرازهویت خاص و منحصربه فردی فراوری و همه این کلیدها مدیریت شوند.

به علاوه، مهندسان فیسبوک با احتمال به خطر افتادن یا تهدید سرورها به وسیله دستگاه هایی که متعلق به حساب کاربری اصلی نبودند و امکان شنود و سرقت اطلاعات را فراهم می نمایند؛ روبرو شدند.

در این وبلاگ گفته شده مهندسان فیسبوک با توسعه کدهای امنیتی به همه دستگاه های یک شخص، بر این مسئله غلبه کردند تا مخاطبین بتوانند همواره از هر دستگاهی برای ارسال پیغام استفاده نمایند.

برای این منظور از یک ویژگی امنیتی تازهی به نام automatic device verification استفاده شده است تا دستگاه ها بتوانند به طور قابل اعتمادی بین یکدیگر تبادل اطلاعات نمایند. به این معنا که برای هر بار اتصال دستگاه های یک حساب کاربری واتساپ احتیاج به همگام سازی و تبادل کد امنیتی نیست و فقط برای نصب برنامه تازه این همگام سازی صورت می گیرد.

برای اتصال هر دستگاه تازه به یک حساب کاربری واتساپ، کماکان باید مشتریان از فرایند اسکن کیو آر کد روی تلفن همراه استفاده نمایند.

در وبلاگ فیسبوک آمده است که این فرآیند اکنون به احرازهویت بیومتریک پیش از اینکه افراد در دستگاه تازه خود یک لینک تازه ایجاد نمایند؛ احتیاج دارد. ولی انتها همه افراد می توانند به وسیله همه دستگاه ها همراه خود به یک حساب کاربری مرتبط وصل شوند و بعلاوه آخرین باری که متصل شدند در هر دستگاه را مشاهده و در صورت احتیاج از راه دور لاگ اوت نمایند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 577

به "واتساپ در حال تست تماس ها و پیغام های بدون احتیاج به گوشی تلفن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتساپ در حال تست تماس ها و پیغام های بدون احتیاج به گوشی تلفن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید