هری پاتر در سکوی نه و سه چهارم تهران!

به گزارش وبسایت دانشجویی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، مراسم رونمایی از مجموعه ترجمه شده هری پاتر با حضور آرزو مقدسی، مترجم مجموعه، معراج قنبری، طراح و گرافیست، میترا امیری، سرپرست واحد ترجمه، ساناز خان پناه، مدیر انتشارات پرتقال و جمعی از نوجوانان و جوانان هوادار مجموعه هری پاتر سه شنبه (نهم اسفند ماه) در کافه سکوی نه و سه چهارم برگزار گردید.

هری پاتر در سکوی نه و سه چهارم تهران!

این مراسم با بیان خاطره های دانشجویان امروز یا همان نوجوانان دیروز برگزار گردید؛ نوجوانان و جوانانی که از هواداران پروپاقرص مجموعه هری پاتر بودند.

آرزو مقدسی در ابتدا این مراسم از علت و انگیزه ترجمه این مجموعه گفت: در نوجوانی بیشتر دوست داشتم کتاب های تاریخی داخل کتابخانه پدربزرگم را بخوانم؛ با وجود اینکه تمام اطرافیانم خواندن این مجموعه را توصیه می کردند؛ اما تا به حال مجموعه هری پاتر را نخوانده بودم. چندین سال گذشت و یکی از دوستان که در خارج از کشور زندگی می کرد، گفت که این داستان خیلی او را یاد من می اندازد.

مترجم مجموعه هری پاتر ادامه داد: همین موضوع من را ترغیب کرد که فایل های صوتی این مجموعه را گوش بدهم؛ زمانی که به این مجموعه گوش می دادم فقط لذت بردم. فکر کردم داستانی که اینقدر پیچیده است اگر بخواهم ترجمه کنم باید چه کاری انجام دهم؟ بنابراین تصمیم گرفتم در پایان کتاب یک وِردنامه قرار دهم و تمام وِردها را با معنی نوشتم.

در ادامه این مراسم، معراج قنبری، طراح و گرافیست نیز درباره نحوه طراحی و تصویرسازی این مجموعه صحبت کرد و گفت: من یک طراح و گرافیست بزرگسال هستم. گرافیک این کتاب فرق دارد؛ چراکه تایپوگرافی این کتاب از روی کتاب اصلی حذف شده است. بیشتر هدفم این بود که فضای متفاوتی را ایجاد کنم.

در بخش بعدی این برنامه میترا امیری درباره مراحل فراوری این مجموعه گفت: فراوری هری پاتر یک کار تیمی بود که بدون یاری تک تک بچه ها اصلا امکان پذیر نبود. از سال 1399 در حال کار هستیم و تا به امروز مراسم رونمایی نداشتیم؛ چراکه قصد داشتیم کار به یک جایی برسد و بعد رونمایی انجام گردد. در حال حاضر سه جلد این مجموعه فراوری شده است و مابقی جلدها در راه بازار نشر هستند.

در پایان این مراسم مسابقه صد جادوگر پرتقالی برگزار و به نفر اول تا سوم جایزه اهدا شد. جایزه این نفرات عبارت است از، نفر اول: کلاه سخنگو + چوب دستی جادویی + کالکشن هری پاتر پرتقال. نفر دوم: ردا + چوب دستی جادویی + کالکشن هری پاتر پرتقال. نفر سوم: چوب دستی جادویی + کالکشن هری پاتر پرتقال.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 10 اسفند 1401 بروزرسانی: 10 اسفند 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 1052

به "هری پاتر در سکوی نه و سه چهارم تهران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هری پاتر در سکوی نه و سه چهارم تهران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید