موجود عجیبی که پس از 60سال در دوربین دیده شد!، عکس

به گزارش وبسایت دانشجویی، سفری به یک رشته کوه خطرناک و غیرقابل پیش بینی در استان پاپوآ در اندونزی منجر به کشف مجدد یک پستاندار تخمگذار در معرض خطر انقراض شد که بیش از 60 سال بود که دیده نشده بود.

موجود عجیبی که پس از 60سال در دوربین دیده شد!، عکس

تینا مزدکی- برای محققان Expedition Cyclops، اکیدنای منقار بلند، موجودی عجیب و غریب با پاهای قدرتمند، نمادی از تنوع زیستی است که می توان آن را در کوه های Cyclops اندونزی دوباره کشف کرد. در یک سفر 9 هفته ای، یک خدمه 25 نفره با مالاریا و زلزله مبارزه کردند و یکی از دانشجویان محقق حتی با یک زالو به مدت 33 ساعت درگیر بود.

جیمز کمپتون از آکسفورد، رهبر تیم، گفت: صعود از آن کوه ها را مانند بالا رفتن از نردبانی می دانم که پله های آن از چوب پوسیده، پوشیده از خوشه ها و خارها، در کنار درختان انگور است و سنگ ها در آن جا در حال سقوط هستند.

این رشته کوه با وسعت کمتر از 90 مایل مربع سال ها هدف شکار غیرمجاز بوده است. این تنها زیستگاه اکیدنای منقار بلند آتنبورو است که به شدت در معرض خطر انقراض محسوب می گردد و در لیست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت از گونه های در معرض خطر قرار گرفته است.

تیم کمپتون بیش از 30 تله دوربین را برای جست وجوی اکیدنا مستقر کردند، زیرا سوراخ هایی که در زمین ایجاد شدند، خبر از وجود این جانور می دادند. در آخرین تصاویر روی آخرین کارت SD در روز پایانی سفر، بالاخره سر و کله آن پیدا شد.

کمپتون گفت: پیدا کردن آن جانور با احساس آرامش همراه بود، زیرا ما خیلی کوشش نموده بودیم و فکر می کردیم که آنجا است، اما برای اثبات علمی به شواهد ملموس احتیاج داشتیم.

کمپتون گفت که شرایط اکیدنا در معرض خطر شدید بعید است برای مدت طولانی تغییر کند و تحت قوانین اندونزی محافظت نمی گردد.

منبع: yahoo

  • این مار عجیب پا دارد/ موجود منقرض شده به زندگی برگشت/ عکس

  • هولناک ترین پرنده تاریخ/ هیولایی که نامش هم ترسناک است/ عکس

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 آبان 1402 بروزرسانی: 20 آبان 1402 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 1134

به "موجود عجیبی که پس از 60سال در دوربین دیده شد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موجود عجیبی که پس از 60سال در دوربین دیده شد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید