ملانظری: دانشگاه ها با سرعت تغییر آموزش عالی تغییر نمی نمایند ، توجیه دانشگاهیان برای انتقال به عصرهای تازه سخت است

به گزارش وبسایت دانشجویی، رئیس سابق دانشگاه الزهرا (س) گفت: دانشگاه ها با سرعت تغییر آموزش عالی، تغییر نمی نمایند و مقاومت به تغییر باعث شده توجیه دانشگاهیان برای انتقال از عصر آموزشی به عصرهای دیگر سخت باشد.

ملانظری: دانشگاه ها با سرعت تغییر آموزش عالی تغییر نمی نمایند ، توجیه دانشگاهیان برای انتقال به عصرهای تازه سخت است

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، مراسم تکریم رئیس سابق و استقبال از سرپرست تازه دانشگاه الزهرا (س) با حضور محمدعلی زلفی گل، وزیرعلوم و انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و جمعی از مسئولان وزارتی و دانشگاهی برگزار گردید.

مهناز ملانظری، رئیس سابق دانشگاه الزهرا (س) ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه طی 5 سال فعالیت ریاست خود گفت: بهتر است به جای ارائه گزارش عملکرد به گفتن کارهایی که باید انجام گردد، بپردازیم. طی 15 سال اخیر آموزش عالی با سرعت چشمگیری تغییر نموده است اما دانشگاه ها شاید با این سرعت تغییر ننموده اند.

ملانظری ادامه داد: دانشگاه ها باید از سطحی نگری بیرون بیایند و با نگاهی عمیق تر و آینده نگر نگاهی روبه جلو داشته باشند.جهان به سرعت درحال تغییر است اما دانشگاه ها با آن سرعت تغییر ننموده اند.

وی با بیان اینکه دولت از دانشگاه ها انتظار تحویل نیروی انسانی کارآمد را دارد، اضافه کرد: واقعیت این است که در این جهت سخت پیش می فرایند و توجیه عده ای از همکاران برای بحث انتقال عصر آموزشی به پژوهشی سخت است چه برسد به اینکه بخواهیم آنها را به عصرهای دیگر منتقل کنیم.

رئیس سابق دانشگاه الزهرا (س) گفت: مقاومت به تغییر در یک دانشگاه آینده نگر نباید به این مقدار باشد. یک دانشگاه باید روان باشد تا با شرایط تغییر و پیشرفت کند از طرف دیگر باید جامعه محور باشد تا باری از روی دوش کشور بردارد بعلاوه در حل معضلات اجتماعی مشاوره های اثربخش ارائه دهد. در یک دانشگاه آینده نگر آموخته های حاصل از پژوهش های اعضای هیئت علمی و دانشجویان باید موجب تقویت توانمندی های آنها گردد.

وی مطرح نمود: دانشگاه ها جهانی تر شدن و به ویژه در روزهای کرونا دیگر دانشجویان برای تحصیل در سراسر جهان حق انتخاب بیشتری دارند اینگونه است که دانشگاه های جهان نخبگان و استعدادهای ما را جذب می نمایند و شدت رقابت برای جذب دانشجویان بسیار بالاست؛ لذا این مسئله اهمیت برندسازی دانشگاه ها را مهم تر از قبل نموده است.

در ادامه فریده حق بین سرپرست تازه دانشگاه الزهرا (س) اعلام کرد: حرکتمان را در همان جهتی که رییس سابق دانشگاه داشتند ادامه می دهیم و در کنار آن در ارتباط با مطالعات زنان و خانواده اهتمام بیشتری می ورزیم چون انتظار می رود که دانشگاه ما اندیشکده ای باشد برای حل معضلات زنان در تمام حوزه های کشور.

حق بین توضیح داد: معتقدم که باید برای تربیت دختران و بانوان دانشمند در تراز نظام اسلامی همت کنیم. انتظار می رود که این دانشگاه در حوزه مسئله زنان صاحب نظر و ارائه دهنده نظرات موثر در آینده باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 716

به "ملانظری: دانشگاه ها با سرعت تغییر آموزش عالی تغییر نمی نمایند ، توجیه دانشگاهیان برای انتقال به عصرهای تازه سخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملانظری: دانشگاه ها با سرعت تغییر آموزش عالی تغییر نمی نمایند ، توجیه دانشگاهیان برای انتقال به عصرهای تازه سخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید