معرفی پنج کتاب برتر روانشناسی

به گزارش وبسایت دانشجویی، معرفی پنج کتاب برتر روانشناسی مطلب دیگری است که قصد داریم در این نوشته به شما همراهان عزیز تقدیم کنیم؛ امیدواریم این مطالب مفید باشند و دریچه ای رو به دانایی را برای شما باز نمایند. در دنیای مدرن امروزی توجه به ویژگی ها و مسائل روحی و روانی خود و دیگران و شناخت این موارد بیشتر از گذشته ضروری به نظر می رسد. بعلاوه با تغییر سبک زندگی و بروز رفتارهای پرخطر در جوامع شاهد رشد چشمگیر بیماری های روانی هستیم. به همین علت دانش روانشناسی روز به روز در حال رشد است و هر ساله کتاب های زیادی در این زمینه نوشته می شوند.

معرفی پنج کتاب برتر روانشناسی

با ما همراه باشید تا برترین و ارزشمندترین کتاب ها را در این حوزه به شما معرفی کنیم که میتوانید این کتاب ها را از سایت وطن بوک بخرید.

کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

رولف دوبلی در این کتاب نیز همچون دیگر اثر معروف خود هنر شفاف اندیشیدن، از کتاب های مختلف علوم انسانی در زمینه های روانشناسی، اقتصاد رفتاری، ارتقاء شخصی و… بهره گرفته است و کتابی مفید و جامع را ارائه داده است. در سرتاسر این کتاب می توان ایده ها، نظرات و مثال هایی از معروف ترین و شناخته شده ترین افراد پیروز پیدا کرد که توانسته اند در زمینه های گوناگون مالی، فرهنگی ، ورزشی، سلامت و… به پیروزیت برسند و به عنوان الگوهایی در جوامع خود معرفی شوند. در این کتاب 52 روش به مخاطبان و خوانندگان کتاب ارائه می گردد که با آنها می توانند زندگی باکیفیت تری را تجربه نمایند و در تصمیم گیری ها بهتر عمل نمایند. بعلاوه این کتاب به وسیله عادل فردوسی پور مجری و گزارشگر محبوب تلویزیون ترجمه شده است.

کتاب انسان در جستجوی معنا نوشته ویکتور فرانکل

ویکتور فرانکل روانشناس معروف اتریشی در این کتاب خاطرات خود در اردوگاههای کار اجباری نازی ها را در قالب یک کتاب روانشناسی نوشته است. فرانکل اعتقاد دارد تنها کسانی از این اردوگاه ها جان سالم به در می بردند که برای زندگی خود یک معنا پیدا نموده و برای آن کوشش می کردند. بعلاوه فرانکل عقیده دارد شما نمی توانید رنج و درد ها را نادیده بگیرید و از آنها فرار کنید اما می توانید نحوه مواجهه با آنها را خودتان معین کنید و این نحوه رویارویی با مسائل است که می تواند غلبه و یا شکست خوردن از آن ها را تعیین کند. نظریات فرانکل در این کتاب پایه و اساس شاخه ای نو از علم روانشناسی هستند که به لوگوتراپی یا معنا درمانی معروف است و از آن در درمان بسیاری از بیماری های روانی مانند افسردگی استفاده می نمایند.

کتاب تحلیل رفتار متقابل اثر اریک برن

این کتاب که در بردارنده یک تئوری پرکاربرد و قابل استفاده در درمان اختلالات شخصیتی، روانی و هیجانی است در سال 1950 نوشته شده است. بر اساس این تئوری شخصیت انسان از چند بُعد درست شده است و هر رفتار نشان دهنده یکی از این ابعاد درونی انسان است. علت اعتبار و کاربردی بودن نظریات این کتاب بعد از چند دهه این است که هم به خوبی دلایل بروز رفتارهای نابهنجار تعیین می گردد و هم راهکارهای درمان این ناهنجاری ها بیان شده است.

کتاب قدرت تفکر بدون فکر کردن اثر مالکوم گلدول

بخش مهمی از علم روانشناسی در خصوص مسائل شناختی مانند تفکر و نحوه تصمیم گیری انسان ها است. یکی از کتاب های مفید در این زمینه کتاب قدرت تفکر بدون فکر کردن است. همانطور که از نام این کتاب تعیین است کتاب قدرت تفکر بدون فکر کردن سعی دارد راه ها و روش های سریع فکر کردن را به خوانندگان خود آموزش دهد. به کارگیری موارد و راه های گفته شده در این کتاب به ما یاری می نماید در هنگام تصمیم گیری به جای صرف وقت زیاد و آنالیز عوامل گوناگون بتوانیم در کمترین زمان مهمترین نکاتی که در تصمیم گیری به آنها احتیاج داریم را شناسایی کنیم و به کار بگیریم. اگر انسان بتواند قدرت تشخیص خود را قوی کند می تواند در شرایط گوناگون از قضاوت های لحظه ای اشتباه دوری کند و در لحظه و به سرعت تصمیمات درست و حیاتی بگیرد. پس خواندن کتاب قدرت تفکر بدون فکر کردن به همه کسانی که قصد دارند در مواقع احتیاج از ناخودآگاه خود یاری بگیرند و تصمیماتی حساس و ضروری اتخاذ نمایند توصیه می گردد.

کتاب قدرت عادت اثر چارلز داهیگ

کتاب قدرت عادات اثر چارلز داهیگ یکی از برترین کتاب ها در زمینه روانشناسی و رشد فردی است. چارلز داهیگ در این کتاب پس از آنکه عادت ها و تاثیر آنها بر زندگی را با مثال های گوناگون برای خوانندگان شرح می دهد، نحوه ایجاد این عادت های خوب و بد را در انسان ها مورد آنالیز قرار می دهد. شما می توانید پس از خواندن این کتاب متوجه شوید کدام کارها را از روی انتخاب و کدام کار ها را از روی عادت انجام میدهید، چگونه می توانید عادت های خوب را در خود تقویت کنید و از چه راهی می توانید عادت های بد خود را برای همواره ترک کنید.

کتاب قدرت عادات اثر چارلز داهیگ عادت ها را در سه بخش مورد آنالیز قرار داده است:

1. عادت های شخصی که بسیاری است افراد پیروز در زمینه های مختلف از آنها بهره می برند

2. عادت های شرکت ها و سازمان های پیروز که زمینه ساز پیروزیت و پیشتازی شرکتها و برندهای گوناگون در زمینه های مختلف شده اند.

3. عادت های جوامع مختلف که باعث پیشرفت و رشد همه جانبه بعضی از جوامع در مقایسه با فرهنگ ها و کشورهای دیگر شده اند.

جمع بندی

در این نوشته با پنج کتاب پیروز و ارزشمند در زمینه روانشناسی آشنا شدید؛ کتاب هایی که یا مانند انسان در جستجوی معنا، تحلیل رفتار متقابل و قدرت تفکر بدون فکر کردن دربردارنده یک تئوری به رسمیت شناخته شده در علم روانشناسی هستند و یا مانند هنر خوب زندگی کردن و قدرت عادت سعی دارند با استفاده از اصول و قواعد علم روانشناسی به ما یاری نمایند تا ویژگی های فردی و روحی خود را ارتقا دهیم و در زندگی بهتر و پیروز تر عمل کنیم. شما عزیزان میتوانید این کتاب ها و سایر کتب ارزشمند دیگر در زمینه روانشناسی را از از فروشگاه وطن بوک تهیه نمایید.

منبع: اتاق
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 880

به "معرفی پنج کتاب برتر روانشناسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی پنج کتاب برتر روانشناسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید