مشعل گاز در 3 روستای آبدانان روشن شد

به گزارش وبسایت دانشجویی، شمس اللهی از گازرسانی به 3 روستای ماهوته، مولاب و مصطفایی از توابع شهرستان آبدانان خبر داد.

مشعل گاز در 3 روستای آبدانان روشن شد

عباس شمس اللهی ، مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار از، گفت: مشعل گاز در روستا های ماهوته، مولاب و مصطفایی از توابع شهرستان آبدانان روشن شد و در مجموع 70 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

او با اشاره به اینکه برای گازرسانی به روستای ماهوته بدلیل نبود راستا مناسب، مجبور به راستا سازی و اجرای شبکه در کوه ها و تپه های مشرف به روستا شدیم، اضافه کرد: با توجه به بالا بودن هزینه گازرسانی به روستای ماهوته، ضمن اخذ مجوز از شرکت ملی گاز ایران، اجرای گازرسانی به روستای مذکور انجام شد.

او با بیان اینکه در مجموع برای 3 روستای مذکور ، 3 هزار و 700 متر شبکه توزیع اجرا شده است، اظهار کرد: تا به امروز بیش از 51 علمک برای روستا های ماهوته، مولاب و مصطفایی نصب شده و 70 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه در شهرستان آبدانان 13 هزار و 400 خانوار از نعمت گاز بهره مند شده اند، اعلام کرد: در مجموع ضریب نفوذ گاز در بخش شهری شهرستان ، 100 درصد و در بخش روستایی 97 درصد بوده و در حال حاضر 33 روستای این شهرستان گازدار شده است.

شمس اللهی با بیان اینکه از ابتدای گازرسانی تا به امروز در شهرستان آبدانان 386 کیلومتر خط تغذیه و توزیع به صورت خط فلزی و پلی اتیلن اجرا و همچنین 10 هزار و 350 انشعاب علمک نصب شده است، اظهار کرد: در این شهرستان ، 13 ایستگاه تقلیل فشار و 5 ایستگاه اندازه گیری نصب و 40 واحد صنعتی و تولیدی هم گازدار شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام اضافه کرد: در این شهرستان تنها روستای دارای قابلیت گازرسانی که تا کنون فاقد گاز می باشد، روستای طلور است که به دلیل نداشتن طرح هادی و داشتن معارض محلی، اجرای عملیات گارزسانی به آن تا کنون به اتمام نرسیده است و سایر روستا های شهرستان که تا به امروز گازرسانی نشده اند بدلیل کم بودن تعداد خانوار و بالا بودن سرانه هزینه گازرسانی خانوار، فاقد توجیه اقتصادی بوده و نیازمند اخذ مجوز از ستاد شرکت ملی گاز بوده که جزء برنامه های آینده شرکت گاز استان برای اقدام می باشند.

ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 611

به "مشعل گاز در 3 روستای آبدانان روشن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشعل گاز در 3 روستای آبدانان روشن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید