فودبلاگرها و فعالان غذا در فضای مجازی نظم داده می شوند

به گزارش وبسایت دانشجویی، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، فودبلاگرها و فعالان غذا در فضای مجازی نظم داده می شوند.

فودبلاگرها و فعالان غذا در فضای مجازی نظم داده می شوند

سید مصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست میز گردشگری نان و شیرینی که در موزه رستوران رفتاری با حضور جمعی از صاحب نظران و فعالان بخش خصوصی تشکیل شد، یادآوری کرد: با توجه به اینکه پرداختن موضوعات مربوط به شاخه های گردشگری با راه اندازی و فعال کردن میزهای تخصصی یکی از اصلی ترین برنامه های دفتر توسعه گردشگری داخلی بشمار می آید، از این رو میز گردشگری نان و شیرینی به عنوان زیر مجموعه گردشگری خوراک، با برگزاری نخستین جلسه رسما فعالیت خود را آغاز کرده است.

اوهمچنین گفت: آموزش و اضافه کردن تعداد راهنمایان تخصصی گردشگری خوراک به عنوان اولویت اصلی و نیز نظام دهی به ساختار فعالیت فعالان فضای مجازی غذا یا فودبلاگرها یکی از نیازهای اصلی در رشد و توسعه گردشگری خوراک به عنوان محصولی نوپا در صنعت گردشگری کشور بشمار می آید.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی با بیان اینکه میز گردشگری نان و شیرینی نیز همانند سایر میزها با مدیریت بخش خصوصی هدایت خواهد شد، اضافه کرد: با فعال کردن کارگروه های مختلف زیرمجموعه هر یک از میزها موضوعات تخصصی به صورت پروژه محور در میان جامعه تخصصی و مخاطب اصلی پیش خواهد رفت.

فاطمی با اشاره به اینکه هر یک از شهرهای کشورمان دارای هویت، صدا، مزه، طعم و حتی بوهای متمایزی هستند، اضافه کرد: وجود طیف گسترده و متنوع نان و شیرینی یکی از راههای هویت بخشی و برندسازی شهرها بشمار می آید که با تلفیق این موضوع به گردشگری می توانیم به افراد، مکان ها، روش های طبخ و حتی زمان های پخت، هویت و معنای دوباره دهیم و با ورود آنها به این صنعت سبز، محصولی دیگر برای جذب گردشگران معرفی و زمینه آشنایی هموطنان با فرهنگ، آداب و آیین های ایرانی را فراهم آوریم.

در جمع بندی سخنرانی دیگر صاحب نظران و فعالان بخش خصوصی حاضر در نخستین نشست میز نان و شیرینی این انتظار بیان شد که نقشه راه گردشگری خوراک در بازه زمانی تعریف شده برای پیشبرد برنامه ها تهیه شود. همچنین ایجاد سناریو گردشگری خوراک، توسعه محصولات این نوع از گردشگری، توسعه درونزا و پایدار مقاصد، ایجاد جذابیت، تمرکز و رقابت پذیر کردن زنجیره فعالیت، نیازسنجی و ارزیابی گردشگری از نگاه گردشگری خوراک، استاندارد سازی و تعریف نشان برای مقاصد و در نهایت استفاده از دانش، فناوری و تکنولوژی مربوطه نیز از دیگر انتظارات بیان شده بود.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 939

به "فودبلاگرها و فعالان غذا در فضای مجازی نظم داده می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فودبلاگرها و فعالان غذا در فضای مجازی نظم داده می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید