علت اصلی گرانی خودرو،عدم تعادل بین عرضه و تقاضا

به گزارش وبسایت دانشجویی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل کرمانشاه دلیل اصلی گرانی خودرو را عدم عرضه خودرو به اندازه کافی و همچنین فعالیت دلالان دانست.

علت اصلی گرانی خودرو،عدم تعادل بین عرضه و تقاضا

به گزارش خبرنگاران از کرمانشاه،رضا سلیم ساسانی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل کرمانشاه با اشاره به افزایش اخیری که در قیمت انواع خودرو های داخلی در بازار رخ داده، گفت: دلیل اصلی این موضوع عدم عرضه کافی خودرو در بازار است که باعث شده تعادل بین عرضه و تقاضا به هم بخورد.

او ادامه داد: وقتی که عرضه خودرو در بازار کم باشد، مردم مجبور می شوند خودرو های موجود را با قیمت بالا بخرند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل کرمانشاه از نقش قابل توجه دلالان هم در بالا رفتن قیمت خودرو در بازار یاد کرد و اضافه کرد: عمده ثبت نامی که برای خرید خودرو صورت می گیرد از سوی دلالان است و به دست مردم عادی نمی رسد.

ساسانی معتقد است، چنانچه شرکت های خودروساز عرضه خودرو را افزایش دهند، قیمت ها در بازار متعادل خواهد شد و تا این مقدار افزایش قیمت نخواهیم داشت.

او همچنین کوتاه شدن دست دلالان از بازار خودرو را هم راه چاره دیگری برای ساماندهی این بازار دانست.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل کرمانشاه از تاثیر گرانی خودرو بر رکود بازار هم یاد و بیان داشت: هرچقدر قیمت بالا برود، میل مردم برای خرید کمتر می شود.

ساسانی ادامه داد: هم قدرت خرید مردم امکان خرید خودرو با این قیمت را نمی دهد و هم مردم منتظر می مانند تا شاید قیمت ها تا حدودی متعادل شود.

او قیمت کنونی خودرو ها در بازار را بالا دانست و گفت: امیدواریم دولت سیزدهم راه چارهی برای کاهش قیمت خودرو و کوتاه شدن دست دلالان از این بازار داشته باشد.

ق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 721

به "علت اصلی گرانی خودرو،عدم تعادل بین عرضه و تقاضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت اصلی گرانی خودرو،عدم تعادل بین عرضه و تقاضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید