همراه مکانیک: 74 میلیون تومان ضرر در خرید خودرو با دست کاری کیلومتر

به گزارش وبسایت دانشجویی، ایرادهای فنی و دستکاری کیلومتر از جمله آسیب های متداول در خریدوفروش خودروهای دست دوم محسوب می شوند.

همراه مکانیک: 74 میلیون تومان ضرر در خرید خودرو با دست کاری کیلومتر

متاسفانه افزایش قیمت خودروها طی دو سال اخیر باعث شده تا قدرت خرید مردم کاهش یافته و در نتیجه، بازار خریدوفروش خودرو دست دوم بیش از پیش رونق بگیرد. خودروهایی که بسیاری از آن ها با مسائل متعدد بدنه و فنی روبه رو هستند و به نام خودروهای سالم و با کارکرد پایین به خریداران فروخته می شوند.

آمارها نشان می دهد که 75 درصد خودروهای دست دوم دارای انواع ایرادات فنی یا بدنه هستند . رنگ شدگی با40 درصد بیشترین آمار را در بین آسیب های خودرو داراست. ایرادات فنی و دستکاری کیلومتر هم به ترتیب با 32 و 25 درصد در رده دوم و سوم آسیب های متداول خودروهای دست دوم قرار می گیرند.

منبع آمار این تصویر، شرکتهمراه مکانیکبه عنوان اولین شرکت کارشناسی خودرو در محل در کشور با بیش از 150 هزار کارشناسی خودرو در محل است. حال برویم سراغ ادامه متن تا بفهمیم چرا باید یک خودرو دست دوم را حتما قبل از خرید کارشناسی کرد.

در خرید خودرو با کیلومتر غیرواقعی، ممکن است 74 میلیون تومان ضرر کنید!

تعویض کیلومتر خودرو برای فروش با قیمت بالاتر، از قدیم راهی برای افراد سودجو بوده است؛ اما متاسفانه با توجه به قیمت بالایی که اغلب خودروها دارند، حساسیت و تاثیر این امر بیشتر شده است. برای اینکه با اندازه تاثیر کارکرد بر قیمت خودرو بیشتر آشنا شویم یک مثال می زنیم:

هیوندای سانتافه 2016 مدل دودیفرانسیل فول با 90 هزار کارکرد قیمتی حدود 1030 میلیون تومان دارد. قیمت همین خودرو با 40 هزار کارکرد 74 میلیون تومان گران می شود و به قیمت 1104 میلیون تومان می رسد. یعنی اگر خودرو را کارشناسی نکنید، با یک دست کاری کوچک در کیلومتر چنین خودرویی ممکن است74 میلیون تومان ضررکنید.

ضمناً باید بدانید که تمام دست کاری ها با دستگاه معین نمی شوند و فقط یک کارشناس خبره می تواند آن را تشخیص دهد. در ویدئو زیر توضیح کاملی در مورد این موضوع داده شده است:

خرید خودروی کارشناسی شده از کارشناسی خودرو بهتر است

خب تا الان در مورد اهمیت کارشناسی خودرو صحبت کردیم و در ویدئو نیز از نزدیک این موضوع را روی یک کیا سراتو دیدیم. به طور میانگین هر خریدار حداقل3 تا 5 خودرورا بررسی می کند تا به خودروی ایده آل خود برسد. از طرف دیگر خریداری که به ضرورت کارشناسی خودرو پیش از خرید آگاه است، برای تمام خودروهایی که به نظرش ایده آل است از کارشناسی استفاده می کند. بنابراین چنین فردی باید حداقل 3 بار هزینه کارشناسی پرداخت کند تا خیالش از بابت خودرو مورد نظر خود راحت شود.

اما چنین کاری در اوضاع اقتصادی فعلی به صرفه نیست، پس چه راه حلی پیش روی ماست؟!

خرید خودرو مطمئن، با گارانتی 7 روزه

همراه مکانیک اولین و بزرگترین نمایشگاه آنلاین خودروهای کارشناسی شده در ایران است که تمام خودروهای آن به صورت کارشناسی شده و با گزارش کاملکارشناسی کامل و حتی گارانتی 7 روزه جبران خسارت کارشناسیبه فروش می رسند.

اگر خودرو خود را از این نمایشگاه خریداری کنید، دیگر فقط هزینه کارشناسی خودرو آینده خود را می پردازید و از هزینه های جانبی جلوگیری می کنید.

برای مشاهده خودروهای کارشناسی شده همراه مکانیک کافی است وارد صفحه(خرید خودرو) hamrah-mechanic.com/cars-for-saleشوید و خودرو موردنظر خود را سرچ کنید. سپس با تماس با مشاور اختصاصی این خودرو می توانید از قیمت آن آگاه شده و در صورت تمایل برای بازدید حضوری از آن مراجعه کنید.

منبع: کجارو
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 848

به "همراه مکانیک: 74 میلیون تومان ضرر در خرید خودرو با دست کاری کیلومتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همراه مکانیک: 74 میلیون تومان ضرر در خرید خودرو با دست کاری کیلومتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید