صرفه جویی ارزی 3 میلیون دلاری با نرم کننده لباس ایران ساخت

به گزارش وبسایت دانشجویی، فعالان فناور یک شرکت دانش بنیان با فراوری شوینده های لباس ایران ساخت با کیفیتی بالاتر از نمونه های وارداتی اکنون احتیاج داخلی را تامین می نمایند.

صرفه جویی ارزی 3 میلیون دلاری با نرم کننده لباس ایران ساخت

به گزارش خبرنگاران، صادق عسگری، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به فراوری محصولات دانش بنیان در حوزه بهداشتی، گفت: فراوری نرم نماینده های حوله و لباس از محصولاتی هستند که فناوری فراوری آن تا پیش از این، وارداتی بود. این محصول ایران ساخت، نسبت به نمونه خارجی، نرم نمایندگی و رایحه بهتری دارد و همین امر سبب شده که بتوانیم بازار داخل را در اختیار بگیریم.

آنالیز ها نشان می دهد که روزانه در کشور به اندازه 150 تن از این محصول احتیاج است که واردات هر کیلوگرم، 2 دلار هزینه در بردارد. با فراوری این محصول اما جلوی خروج 3 میلیون و 300 هزار دلار ارز گرفته می گردد. بعلاوه این محصول پوشش دهی بهتری روی لباس و حوله دارد و می تواند حوله و لباس را به خوبی نرم کند.

محصول دیگر این شرکت، مواد فعال سطحی برای مواد شوینده و شامپو است، قیمت این محصول با نمونه خارجی قابل رقابت و کیفیت آن در حد نمونه های خارجی است.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، آمارها بیانگر آن است که خرید محصولات اولیه ایران ساخت راحت تر است، چراکه با توجه به شرایط مالی، تخصیص ارز برای کالاهای این چنینی سخت است و شرکت ها به خرید محصولات داخلی تمایل دارند. محصولات فراوری داخل مقرون به صرفه تر است و کارخانجات می توانند هزینه آن را آسان تر پرداخت نمایند.

محصولات این شرکت دانش بنیان توانسته اشتغال زایی خوبی داشته باشد. درمجموع 130 نفر در شرکت مشغول به کار هستند که 100 نفر آن به وسیله فراوری این محصولات به کار گرفته شده اند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با تأکید بر لازمه حمایت از فراورینمایندگان داخلی، اظهار کرد: فرآیندهای پیچیده اداری بسیار زمان بر است و باعث می گردد که ما نتوانیم خریدهای به موقع داشته داشتیم؛ این امر به مسئله فراوری صدمه وارد می نماید، بنابراین احتیاج است که مسئولان این نقایص را رفع نمایند.

این فعال فناور، ماندگاری در فضای رقابتی شرکت های دانش بنیان را مستلزم برنامه های توسعه ای دانست و اضافه نمود: این شرکت دانش بنیان هم برنامه هایی برای آینده دارد که میخواهد برای حضور در بازار رقابت بین المللی انجام دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: nbdfars.ir شناسه مطلب: 667

به "صرفه جویی ارزی 3 میلیون دلاری با نرم کننده لباس ایران ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صرفه جویی ارزی 3 میلیون دلاری با نرم کننده لباس ایران ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید